بلاگ, یخچال ویترینی

کاربرد شیشه‌های دو جداره در یخچال‌های صنعتی

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی، از نمونه‌های کاربردی در صنعت صنایع برودتی محسوب می‌شوند. این دستگاه‌­ها، باعث تحولی عظیم در زمینه صنایع غذایی و نگه­داری از مواد غذایی فسادپذیر، شده‌­اند. امکان نگه­داری و تثبیت هوای سرد و دما در داخل این دستگاه‌­ها، فقط به‌­دلیل استفاده از شیشه دوجداره در بدنه­‌ی خارجی آن­‌ها نیست، بلکه فوم فشرده پلی یورتان که در  مابین بدنه­‌ی خارجی و بدنه­‌ی داخلی این نوع یخچال‌ها به عنوان یک نوع عایق قوی قرار می­گیرد و یا به اصطلاح، تزریق می‌­شود، نقش بسیار مهمی در این راستا، ایفا می‌کند.

عوامل متعدد دیگری نیز در کیفیت این محصولات نقش دارند.

در ادامه­ به اختصار، به شرح مطالب زیر می‌­پردازیم:

·        یخچال صنعتی با شیشه‌های دو جداره: استحکام، راحتی، فناوری!

·        شیشه‌های دوجداره، تحولی بزرگ در صنایع یخچال‌سازی!

·        کاربرد شیشه دو جداره در یخچال‌های صنعتی و مزایای آن!

·        یخچال صنعتی با شیشه‌های دو جداره و ۷ مزیت کاربردی!

·        از تنوع محصولات یخچال صنعتی با شیشه‌های دو جداره چه می‌دانیم؟

تا انتهای مطلب با ما همراه باشید…

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی: استحکام، راحتی، فناوری!

برای نگه­داری از مواد غذایی تازه و سالم، یخچال‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. از یخچال و فریزر خانگی گرفته تا نمونه‌های کارگاهی و فروشگاهی، همگی برای مصارف متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته‌­اند.

برای نگه­داری از مواد غذایی تازه و سالم، یخچال‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. از یخچال و فریزر خانگی گرفته تا نمونه‌های کارگاهی و فروشگاهی، همگی برای مصارف متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته‌­اند. طیف وسیعی از این محصولات در انواع مختلف چه صنعتی، نیمه صنعتی و معمولی، سال‌هاست با هدف نگه­داری از مواد خوراکی و حفظ طراوت و سلامت آن­‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

عملکرد این یخچال‌ها به‌­صورتی است که سرما توسط موتور و فعالیت کمپرسور، تولید می‌­شود و حفظ آن، به عهده بخش‌های دیگر یخچال شامل، بدنه و درب‌­ها‌ است.

اینجاست که اهمیت به‌­کارگیری از شیشه‌های دو جداره در یخچال‌های صنعتی، به­خوبی قابل لمس می‌­شود. ترکیبات موجود در این شیشه‌ها، به‌گونه­ای است که از عبور سرما از درب­‌های یخچال، ممانعت می‌­کند و سرمای تولید شده را حتی‌­الامکان در فضای داخلی یخچال، محفوظ می­‌دارد.

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی : تحولی بزرگ در صنایع یخچال‌سازی!

هر یک از ما شیشه‌های دوجداره را دیده­‌ایم، یا حداقل نامشان را شنیده­ایم. مطمئناً با نمونه‌هایی کاربردی از این نوع شیشه در لوازم و صنایع مختلف روب‌ه­رو شده‌ایم. اما طبیعی است که کمتر به تکنولوژی ساخت و اهمیت­های کاربردی آن­‌ها توجه کرده باشیم!

ما بیشترین کاربری این نوع شیشه‌ها را اغلب در پنجره‌های دوجداره عایق هوا و صدا دیده­‌ایم. ابزاری که امروزه در حجم قابل توجهی در منازل و به‌خصوص آپارتمان‌ها، دیده می‌شود.

 این تنها کاردبر ان­ها نیست و ما در صنایع گوناگونی از قبیل صنایع دکوراتیو، هوافضا و هواپیماسازی، ساخت میز و صنایع برودتی و یخچال‌سازی نیز، استفاده‌های بسیاری از این نوع شیشه‌ها می­کنیم.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از ورود گرد و غبار و آلاینده‌های مختلف، مواردی هستند که جزئی از کاربرد این نوع شیشه‌ها، محسوب می‌شوند و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می­گیرند.

در صنعت یخچال‌­سازی نیز در نمونه‌های که برای ساخت آن­‌ها از این نوع شیشه‌ها استفاده شده از مزیت‌ و کیفیت بیشتری نسبت به مدل­های قدیمی برخوردار هستند.

در مقایسه انواع یخچال‌های نسل جدید با یخچال‌های ویترینی و فروشگاهی قدیمی، یخچال‌های صنعتی با شیشه‌های دو جداره که امروزه در بازار موجود هستند، از قابلیت حفظ سرمای بیشتری برخوردار هستند. قابلیتی که به‌­طور مستقیم با سالم نگه­داشتن مواد غذایی متفاوت در مدت زمان طولانی‌­تر ارتباط دارد.

این ویژگی­‌ها، تنها مزیت یخچال‌هایی با شیشه دو جداره نیستند!

در ادامه به موارد دیگری از مزایای آن­‌ها نیز می‌پردازیم.

با ما همراه باشید.

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی

کاربرد و مزایای شیشه دوجداره در یخچال صنعتی!

اولین ذهنیتی که با شنیدن نام شیشه‌های دو جداره به ذهن ما می­‌رسد، نبود صداهای مزاحم و آلاینده‌های صوتی است که پنجره‌هایی با شیشه‌های دو جداره این سکوت و آرامش را برای ما فراهم می­‌سازند.

اما این شیشه‌ها، تنها عایق امواج صوت نیستند.آن­‌ها به­خوبی، مانع عبور مواردی دیگر از قبیل هوای سرد و گرم نیز می‌شوند. همان قابلیتی که در یخچال‌های صنعتی با شیشه‌های دو جداره بیشترین کاربرد را دارد.

در تولید این نوع شیشه‌ها، گاز بی‌ اثر آرگون را در لایه­‌ی میانی دو جدار تشکیل دهنده شیشه ، قرار می­دهند. این گاز بی‌بو و بی‌مزه، دارای واکنش مقاومتی بسیار بالا در مقابل گرما است و هیچ تأثیری بر روی مواد غذایی داخل یخچال نمی­گذارد. این مورد، ایجاد سرما و حفظ دمای پایین را در داخل محیط یخچال آسان می‌کند.

نکته جالب توجه اینجاست که گاز آرگون به‌ راحتی و با قیمتی بسیار مناسب، قابل تهیه و در دسترس است.

در ساختار این شیشه‌های دوجداره، این گاز به­‌وسیله­ی دستگاه‌­های تزریق مخصوص این کار، وارد فضای میانی شیشه‌ها می‌شود. سپس با اسنفاده از چسب مخصوصی با نام پلی سولفاید، شیشه‌ها به یکدیگر متصل و درزگیری می‌شوند.

فاصله بین این دو لایه شیشه باید کاملاً هم اندازه و به­شکل موازی در مقابل یکدیگر باشد. این کار توسط اسپیسر و به‌طور سرتاسری در اطراف شیشه انجام می‌شود.

شیشه‌هایی که در تولید شیشه‌های دوجداره مصرف می‌شوند، اغلب از نوع لمینت، خام و یا سکوریت انتخاب می‌شوند.

بعد از طی این فرآیند، یک مجموعه منسجم و یکپارچه در قالب شیشه با جنس و کیفیت مناسب تهیه و به بازار ارائه می‌­شود. حال می­توان در تولید محصولاتی نظیر یخچال‌های صنعتی آن­‌ها را مورد استفاده قرار داد. نمونه‌های متنوع این یخچال‌ها، در شکل­های متفاوت، علاوه بر حفظ سرما، از مزایای دیگری نیز برخوردارند. برخی از این مزایا را در ادامه، خواهیم خواند.

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی

۷ مزیت کاربردی در شیشه دوجداره در یخچال صنعتی!

عوامل زیادی در کاربری این تولیدات، نقش مهمی دارند. از جمله:

  • جذب مشتری و ایجاد فضای تبلیغاتی:

جلب توجه مشتری و ایجاد فضایی زیبا در داخل فروشگاه مواد غذایی، یکی از اهداف تهیه لوازم سرمایشی، محسوب می‌­شود.

خرید یخچالی زیبا و متناسب با چیدمان فضای داخلی شما، یکی از بهترین روش‌ها، برای رسیدن به  این هدف است. زیرا این نوع یخچال‌ها به‌­گونه­‌ای جنبه­ی تزئينی و تبلیغاتی به همراه دارند. لزوم وجود شیشه‌های مقاوم و با کیفیت که هم باعث دیده شدن محتویات داخل دستگاه شوند، هم از فساد ذخایر غذایی جلوگیری کنند، الزامیست.

نمای خوب و زیبایی ظاهری شیشه‌های دوجداره و شفافیت آن­‌ها، به‌خوبی باعث نگاه و جلب توجه مشتریان می‌­شود و همچنین اجازه دیده شدن مواد غذایی موجود در فضای داخلی را، به مشتریان می‌دهد. تنوع در ظاهر و رنگ این دستگاه‌­ها و امکان چاپ­های تبلیغاتی بر روی سطح این نوع شیشه‌ها، از دیگر مواردی است که در افزایش تعداد مشتریان و نظر مثبت آن­‌ها، مؤثر است.

  • مقاومت بالا در مقابل تغییرات ناگهانی دما:

این نوع شیشه‌ها، مقاومت بسیار بالایی در مقابل شوک‌های گرمایی دارند. این قابلیت در مقایسه با سایر نمونه‌ها، کاملاً مشهود است. با این وجود، دیگر لازم نیست نگران ترک برداشتن یا شکستن شیشه‌ها، در هنگام قرار گرفتن در برابر تغییرات دمایی باشید.

  • استحکام وضد ضربه بودن:

تمامی یخچال‌های صنعتی که دارای شیشه‌های دو جداره هستند، نمی‌شکنند و یا حتی ترک نمی­‌خوردند. زیرا در مقابل ضربه و فشارهای ناگهانی به بخش شیشه‌ای، بسیار مقاوم هستند. این قابلیت باعث افزایش کاربری این ملزومات سرمایشی در فضاهای پرتردد مانند فروشگاه‌هایی که در معرض دسترس عموم هستند، می‌­شود.

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی:

یخچال‌هایی با شیشه‌های دو جداره، باعث حفظ طولانی مدت سرما می‌شوند. این امر نیاز به روشن ماندن متوالی موتور یخچال را کاهش می‌­دهد و در مصرف برق، به­‌طور قابل توجهی، صرفه‌جویی می‌کند.

  • تنظیم دمای داخل بدون تأثیرپذیری از عوامل خارجی:

وجود دو لایه­‌ی شیشه­‌ای و گاز میانی که در ساختار این نوع شیشه‌ها به‌­کار رفته است، در تنظیم منحصربه‌فرد دمای داخلی یخچال‌ها، بسیار اهمیت دارد. این امر سبب می‌­شود آن­‌ها از نظر تنظیم دما، از تأثیرات و عوامل فضای خارجی مصون بمانند. به همین خاطر است که این نوع یخچال‌ها، صرف‌نظر از محیطی که در آن هستند و در هر منطقه آب و هوایی و اقلیمی، به­‌خوبی عمل می‌­کنند و سرمای ثباتی را در فضای داخلی، حفظ می‌کنند.

  • کنترل نور و اشعه‌های محیطی:

ساختار مهندسی شده‌­ی شیشه‌های دو جداره، از عبور نور و اشعه UV به فضای داخلی یخچال جلوگیری می­‌کنند و مانع از آسیب به ذخایر و مواد غذایی می‌شوند.

  • جلوگیری از تعریق شیشه:

به‌دلیل فاصله موجود بین لایه‌های دو جدار، از تعریق روی شیشه‌ها خبری نیست! این موضوع ضمن سهولت در کار و جلوگیری از افزایش رطوبت و فساد ذخایر غذایی در داخل یخچال، از نظر زیبایی و دیده شدن بهتر مواد داخل یخچال، بسیار حائز اهمیت است.

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی

از تنوع یخچال‌های صنعتی با شیشه‌های دو جداره چه می‌دانید؟

مهم­ترین بخش محصولات سرمایشی که در فروش و عرضه محصولات غذایی نقش دارد، در قسمت  یخچال ویترینی این ملزومات متمرکز هستند. مانند یخچال‌های ایستاده و خوابیده ویترین­‌دار که برای نگه­داری و نمایش بهتر مواد غذایی به مشتریان کاربرد دارد.

جنس و برش روی شیشه‌ها، انعکاس نور درون ویترین­‌ها، هر یک به‌نوبه خود در نمایش بهتر و جلوه دادن به ذخایر داخل یخچال، تأثیرگذارند.

انواع یخچال‌های قنادی و کبابی، ایستاده و ویترینی مکعبی با شیشه‌های خم، تا نمونه‌های مورد نیاز در فروشگاه­های لبنیاتی و هایپرمارکت‌ها و قصابی که برای ارائه محصولات مختلف پروتئینی، لبنیاتی و دیگر گروه‌های غذایی کاربرد دارند، همگی جزئی از این ملزومات سرمایشی، به‌شمار می‌روند.

سخن پایانی…

در بین صنایع برودتی جدید و مدرن، نمونه‌هایی از یخچال‌های صنعتی با شیشه‌های دو جداره، از انواع پرطرفدار و پرکاربرد محسوب می‌شوند. عوامل زیادی برای محبوبیت این نوع دستگاه‌­ها وجود دارد. مسلماً کیفیت مواد مصرفی و تکنولوژی که در ساخت آن­‌ها به‌کار رفته است و همچنین کاربری و تأثیر ویژه­ی آن­‌ها در حفظ سلامت ذخایر و مواد غذایی، بسیار حائز اهمیت است.

مواردی از قبیل مقاومت بالا و نشکن بودن این شیشه‌ها و عایق­‌بندی در برابر تغییرات دمایی و عبور اشعه UV، از دیگر مزایایی است که فواید کاربردی این محصولات را افزایش می‌­دهد.

تنوع در ابعاد، سایز و ظرفیت گنجایش این دستگاه‌­ها، از یک طرف و ظاهر جذاب و زیبای آن­‌ها از طرف دیگر، باعث جلب توجه مشتریان و جذب آن­‌ها به سمت فضای فروشگاه می‌­شود. پس انتخاب یخچال‌ها و سیستم‌های سرمایشی و برودتی مناسب، بسیار اهمیت دارد.

با انتخاب یخچال‌های صنعتی با شیشه‌های دو جداره، زیبایی و کیفیت را تجربه کنید!

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *