بلاگ, فریزر ایستاده, فریزر صندوقی, یخچال پرده هوا

یک فروشگاه مواد غذایی به چه یخچال‌هایی نیاز دارد؟

تجهیزات یک فروشگاه مواد غذایی نظیر یخچال ایستاده و فریزر ایستاده یکی از مهم‌ترین ابزارهای جذب مشتری در هر فروشگاه مواد غذایی محسوب می‌شود. همان‌گونه که می‌دانید امروزه هایپرمارکت‌ها یا فروشگاه‌های مواد غذایی یکی از مهم‌ترین مراکزی هستند که افراد جامعه به‌راحتی می‌توانند تمامی محصولات مورد نیاز خود را از آن تهیه کنند. از همین رو احداث و گرداندن چنین کسب‌وکارهایی نه‌تنها زیان‌آور نیست، بلکه هم برای مشتری و هم برای صاحبان سرمایه بسیار پرمنفعت محسوب می‌شود. بااین‌حال افراد می‌بایست به نکات و موارد بسیاری نظیر محل احداث فروشگاه، امکان پارک راحت خودرو و…. در زمان احداث این نوع فروشگاه‌ها توجه کنند. یکی از موارد مهم این تجهیزات، سیستم‌هایی نظیر انواع یخچال و فریزر است. این تجهیزات علاوه بر آنکه محصولات را به‌خوبی در معرض دید مشتری قرار می‌دهند، امکان انتخاب راحت و آسان را نیز برای آن‌ها میسر می‌کند.

به همین جهت لازم است صاحبان این نوع کسب‌وکار، به نوع و نحوه استفاده از این تجهیزات در زمان خرید، توجه ویژه‌ای داشته باشند. از همین رو ما در گروه مستر سرما باسابقه‌ای درخشان در تهیه تجهیزات سرمایشی فروشگاه‌های مواد غذایی، آماده مشاوره به شما همرهان عزیز هستیم. همچنین در ادامه این مقاله قصد داریم شما همراهان عزیز را با انواع ویژگی­ها و موارد مربوط به یخچال و فریزر موردنیاز هر فروشگاه و سوپرمارکت آشنا کنیم لطفاً تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

نوع فعالیت فروشگاه چه تأثیری بر انتخاب تجهیزات سرمایشی آن دارد؟

همان‌گونه که می‌دانید هر نوع فروشگاهی بسته به محصول ارائه‌دهنده به مشتری نیاز به تجهیزات بسیاری نظیر انواع یخچال ایستاده و فریزر ایستاده دارد. البته تنها محصولات فروشگاه نیستند که در انتخاب تجهیزات تأثیر مستقیمی دارند، بلکه مواردی نظیر بزرگی و کوچکی فروشگاه و میزان بودجه صاحب فروشگاه نیز در این تصمیمات نقش به سزایی دارند. از همین رو درصورتی‌که فضای فروشگاه شما به حدی نیست که تمامی یخچال و فریزرهای موردنیاز خود را در ابعاد بزرگ در آن داشته باشید، لازم است کاربردی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات سرمایشی را در فروشگاه جای دهید.

البته همان‌گونه که اشاره شد نوع فعالیت فروشگاه و محصولاتی که در فروشگاه به فروش می‌رسند به‌طور مستقیم بر انتخاب و تعیین نوع یخچال و فریزر موردنیاز آن تأثیر می‌گذارد. برای مثال، یک فروشگاه مواد غذایی با فعالیت درزمینه­ی فروش نان و شیرینی، نیازی به یخچال‌ و فریزر بزرگ ندارد این در حالی است که  یک فروشگاه با فعالیت درزمینه­ی فروش گوشت و مرغ، نیاز به یخچال و ‌فریزر بزرگ و کاملاً مجهز با دمای پایین و کنترل دمای دقیق موردنیاز است. همچنین درصورتی‌که فروشگاه مواد غذایی شامل محصولاتی مانند آبمیوه، نوشابه و محصولات شیرین باشد، افراد نیاز به یخچال و فریزر با دمای بالاتر و محفظه‌های جداگانه به‌منظور جلوگیری از تلف شدن محصولات نیاز دارند.

در کل، نوع فعالیت فروشگاه، نوع محصولات قابل‌عرضه و میزان تقاضا برای هر نوع محصول، بودجه صاحب سرمایه و بزرگی فضا عواملی هستند که در تعیین نوع و تجهیزات یخچال و فریزر موردنیاز برای آن فروشگاه، تأثیر دارند.

تمام یخچال‌هایی که یک فروشگاه به آن نیاز دارد

به‌طورکلی یک فروشگاه مواد غذایی ممکن است به یخچال‌هایی نظیر موارد زیر نیاز داشته باشد.

چند نمونه از پرکاربردترین یخچال‌های موجود در فروشگاه‌های مواد غذایی

یخچال ایستاده و فریزر ایستاده

یکی از پرکاربردترین یخچال‌های مورداستفاده در سوپرمارکت و فروشگاه‌های مواد غذایی، یخچال‌های ایستاده هستند، این نوع یخچال­ها فضای کمی را در فروشگاه اشغال می‌کنند و امکان سطح چیدمان بسیار بالا را در اختیار فروشگاه­داران قرار می‌دهد. این یخچال یک مزیت بزرگ برای انواع  فروشگاه‌های کوچک و بزرگ محسوب می‌شود. افراد از این نوع یخچال عموماً برای چیدمان محصولاتی مانند انواع نوشیدنی‌ها، محصولات لبنی، استفاده می­کنند، البته در سوپر پروتئینی‌ها و قصابی‌ها و میوه‌فروشی‌ها برای نگهداری گوشت‌های بسته‌بندی‌شده و محصولاتی که نیاز به دمای خنکی دارند نیز می‌توان از این یخچال استفاده نمود.

فریزر ایستاده فروشگاهی که به ‌صورت ایستاده در داخل فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند، به دلیل کم‌عرض بودنشان، یک گزینه مناسب جهت استفاده در فضاهای کوچک هستند. این نوع فریزر در انواع گوناگونی نظیر تک درب، دو درب و سه درب تولید می‌شوند.

انواع یخچال ویترینی

یکی از پرکاربردی­ترین یخچال‌های فروشگاهی یخچال ویترینی است. این نوع یخچال به‌منظور نمایش محصولات در فروشگاه‌های مواد غذایی، قهوه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شود. یخچال ویترینی دارای درب شیشه‌ای هستند که به‌صورت عمودی و یا افقی طراحی‌شده‌اند و به‌منظور نمایش محصولات ازجمله کیک، شیرینی، نان، ساندویچ، نوشیدنی‌های سرد و سایر محصولات خوراکی، مورداستفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از یخچال ویترینی محصولات به‌صورت جذاب و مشخصی نمایش داده می‌شوند و به مشتریان این اجازه را می‌دهند تا محصولات را با دقت بیشتری بررسی و انتخاب کنند.

فریزر خوابیده

فریزر خوابیده یا همان فریزر افقی، نوعی فریزر فروشگاهی است که در آن قسمت‌های داخلی به‌صورت افقی و با فضای بزرگی طراحی‌شده است. در این نوع فریزر افراد می‌توانند محصولات خود را روی سطح آن قرار دهند و از فضای بزرگ داخلی آن استفاده کنند. این نوع یخ‌زن‌ها به دلیل طراحی افقی فضای بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و به‌راحتی قابل‌دسترسی هستند. به دلیل طراحی افقی و بزرگ بودن فضای داخلی، برای نگهداری محصولاتی مانند گوشت، مرغ، ماهی، بستنی، نان و سایر مواد غذایی مناسب است. همچنین، برای استفاده در رستوران‌ها، فست‌فودها و فروشگاه‌های مواد غذایی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند.

در پایان فراموش نکنید که

در این مطلب ما به‌صورت خلاصه در خصوص تجهیزات موردنیاز فروشگاه‌های مواد غذایی با شما همراهان عزیز صحبت کردیم.  باید توجه داشت که نوع فعالیت و کسب‌وکار شما، محله‌ای که فروشگاه شما در آن واقع‌شده است، سن و جنسیت بیشترین خریداران شما، برندهایی که در یخچال خود نگهداری می‌کنید و بزرگی و کوچکی فروشگاه در زمان خرید انواع یخچال و فریزر نظیر یخچال ایستاده و فریزر ایستاده تأثیر به سزایی دارد. از همین رو لازم است پیش از خرید هر نوع تجهیزاتی برای فروشگاه خود ابتدا سؤالاتی را از خود بپرسید. سؤالاتی نظیر هر یخچال چه فضایی از فروشگاه را اشغال می‌کند؟ فروشگاه شما کدام نوع از یخچال­های فروشگاهی را احتیاج دارد؟ چه نوع یخچالی برای نگهداری محصولات آشامیدنی و یا نوشیدنی نیاز است؟ پاسخ به سؤالات بالا و سؤالاتی شبیه آن می‌تواند بسیاری از چالش‌های شما عزیزان را برطرف کند.

همچنین شما می‌توانید به کمک کارشناسان باتجربه در این حوزه فهرستی از تجهیزات موردنیاز تهیه و محصولی مناسب را خریداری کنید. گروه مستر سرما نیز با داشتن چند دهه فعالیت موفق در حوزه خرید تجهیزات سرمایشی آماده خدمت‌رسانی به شما همراهان عزیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *