بلاگ, فریزر صندوقی

یک کافی‌شاپ به چه یخچال‌هایی نیازمند است؟

مستر سرما

با مستر سرما همراه باشید چرا که در ادامه قرار است که معرفی یکی از مهمترین اقلام کافی شاپ را به نسبت طراح و نوع کافی شاپ را به شما بگوییم و شما را راهنمایی کنیم.

این روزها کافی‌شاپ‌ها بیشتر از هر مکان دیگری شلوغ است و با منوهای متنوعی که در این مکان برای مشتریان ارائه می‌شود مشتریان زیادی را به سمت خود سوق می‌دهد. اکثر افراد ترجیح می‌دهند به‌صورت تک‌نفره یا در جمع خانواده و دوستان در این مکان از نوشیدنی‌ها، کیک، بستنی و سایر منوهای آن میل کنند.

پس اگر شما هم قصد راه‌اندازی یک کافی‌شاپ در محله خود را دارید باید در ابتدای کار به فکر فراهم‌کردن تجهیزات مناسب در کافی‌شاپ باشید چرا که با بودن امکانات مناسب در کافی‌شاپ مشتریان زیادی را جذب خواهید کرد که این روند بازدهی کار شما در کوتاه‌ترین زمان افزایش خواهد داد.

دراین‌بین چندین یخچال مناسب نیز برای راه‌اندازی کافی‌شاپ در همان مراحل ابتدایی کار موردنیاز است. باتوجه‌به اهمیت این موضوع ما در ادامه این مقاله به موضوع یخچال‌های موردنیاز برای کافی‌شاپ خواهیم پرداخت؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات دراین‌رابطه با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

راه اندازی کافه رستوران یکی از جذاب ترین مشاغل دنیا است که هم وجه مادی دارد و هم برنامه‌های فرهنگی مختلفی را می‌توان در آن اجرا کرد.

 اما مسیر راه اندازی کافی شاپ از دیگر مشاعل حوزه رستوران داری جدا نیست با این حال راه اندازی کافی شاپ یا کافی رستوران دارای مشخصات ویژه ای است که در طراحی نقشه و پلان و همچنین خرید تجهیزات کافی شاپ مورد نیاز برای رستوران باید محل توجه قرار بگیرد. اگر قصد راه  اندازی کافی شاپ یا کافه رستوران را دارید می توانید با مطالعه این مقاله، در انتخاب تجهیزات سرمایشی در کافی‌شاپ خود هدفمند تر و اصولی تر تصمیم بگیرید.

تجهیزات سرمایشی در کافی‌شاپ

به طور مسلم جلب رضایت مشتری موجب می‌شود که بارهاوبارها مشتریان یا خود و یا به همراه جمع خانواده و دوستان به کافی‌شاپ شما سر بزنند و مدت‌ها وقت خود را در کافی‌شاپ سپری کنند.

بنابراین، فراهم‌کردن یخچال‌های مناسب برای سالم ماندن و تازه نگه‌داشتن مواد غذایی درون کافی‌شاپ از اهمیت بسزایی برخوردار است. البته فراهم‌کردن یخچال‌های باکیفیت در کافی‌شاپ موجب جلب‌اعتماد مشتریان می‌شود چرا که آنها به میزان اهمیت قراردادن شما در استفاده از مواد غذایی تازه در آماده‌سازی منوها در همان ساعات آغازین پی خواهند برد که همین امر موجب می‌شود مشتریان شما همیشه برای میل‌کردن کیک، شیرینی، نوشیدنی  و … کافی‌شاپ شما را انتخاب کنند و به‌قول‌معروف مشتریان دایمی شما شوند.

اما در این قسمت از متن ما به بررسی تجهیزات سرمایشی از قبیل یخچال‌های موردنیاز در کافی‌شاپ خواهیم پرداخت و پیرامون آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد پس در ادامه با ما همراه باشید. در بین تجهیزات و امکانات مناسب کافی‌شاپ، آماده‌سازی چندین یخچال نیز کمک شایانی به شما در تازه و سالم نگه‌داشتن مواد غذایی می‌کند.

 البته این تجهیزات به دلیل کارایی بالایی که در کافی‌شاپ دارند بسیار زودتر از دیگر تجهیزات باید آماده و در کافی‌شاپ جاسازی شوند. البته باتوجه‌به قیمت بالای یخچال باید در زمان انتخاب و خریداری آن دقت زیادی کنید چرا که انتخاب درست آن در کنار سایر تجهیزات از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به چندین یخچال موردنیاز برای کافی‌شاپ اشاره خواهیم کرد. یخچال‌های موردنیاز در کافی‌شاپ عبارت‌اند از:

یخچال زیرمیزی

یخچال زیرمیزی نوعی دیگری از یخچال‌های موردنیاز در کافی‌شاپ است که جهت نگهداری و طبخ انواع میان‌وعده‌ها و دسرها  در کافی‌شاپ مورداستفاده قرار می‌گیرد. این مدل از یخچال دارای سه کشو با ضخامت 8/. میلیمتر از جنس استیل است البته تعداد کشو باتوجه‌به سایز یخچال متفاوت است. به‌عنوان‌مثال یخچال زیرمیزی با ابعاد 120، 150 و 190 به ترتیب هرکدام دارای یک کشو، دو کشو و سه کشو است.

مستر سرما

مستر سرما

فریزر صندوقی

موادی که درون فریزر صندوقی نگهداری می‌شود عموماً به‌صورت منجمد و یخ‌زده است. این نمونه از یخچال‌ها قدرت بالایی در منجمدکردن مواد در درون خود دارند بدین صورت که مواد مورداستفاده در کافی‌شاپ در سریع‌ترین زمان نسبت به سایر یخچال‌ها یخ می‌زنند. اما شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که چرا این فریز به نام فریز صندوقی است؟ در پاسخ به این سؤال باید بیان کنیم که بر روی درب این فریز یک قفلی وجود دارد که با قفل‌کردن آن درب فریز محک خواهد شد. البته فریز صندوقی کاربردهای دیگری هم دارد و به همین خاطر از آن علاوه بر کافی‌شاپ در اکثر سوپرمارکت‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی و اکثر مغازه‌ها نیز استفاده می‌شود.

مستر سرما

مستر سرما

یخچال ایستاده

یخچال ایستاده نوع دیگری از یخچال‌های موردنیاز در کافی‌شاپ است که محل نگهداری و خنک نگه‌داشتن انواع نوشیدنی‌ها است البته این یخچال برای دسترسی مشتری و انتخاب نوشیدنی موردنظر در نزدیکی مشتریان قرار می‌گیرد تا مشتریان راحت‌تر بتوانند نوشیدنی‌های در یخچال را چک کنند و بر حسب میل خود هرکدام را که مایل بودند انتخاب کنند.

یخچال بوفه‌ای

یخچال بوفه‌ای هم یکی از یخچال‌های موردنیاز در کافی‌شاپ است که جهت نگهداری انواع بستنی و کیک‌بستنی در گوشه‌ای از کافی‌شاپ قرار می‌گیرد تا مشتریان راحت‌تر بتوانند بستنی موردعلاقه خود را در بین انبوهی از بستنی انتخاب و سفارش دهند.

آشنایی با انواع کافی شاپ

قبل از اقدام به راه اندازی کافی شاپ بد نیست بدانید که انواع این کافی شاپ ها کدامند و به نسبت و اندازه این کافی شاپ ها از مستر سرما یخچال تهیه کنید و  لازم است تا با انواع کافی شاپ‌ها آشنا شده و سپس به خرید تجهیزات آن اقدام کنید. از انواع کافی شاپ عبارت انداز:

    کافی شاپ لوکس

    این نوع کافی شاپ ها برای افراد اشرافی و مشهور طراحی شده است. در این نوع کافی شاپ، سرویس دهی و تجهیزات آن بسیار لاکچری بوده و نسبت به سایر کافی شاپ ها تفاوت بسیاری در دکوراسیون و هزینه سرویس دهی  و یا هرگونه هزینه‌ای دیگر دارددارد.

    کافی شاپ های خاص

    کافی شاپ های خاص، تفاوت زیادی با سایر کافه شاپ ها داشته و طبق اصول و قواعد خاصی اداره می‌شوند. همچنین دکور و چیدمان این کافی شاپ ها بسیار خاص و منحصر به فرد می‌باشد.

    کافی شاپ سیار

    این نوع کافی‌شاپ یکی از جدید ترین ایده ها بوده که می‌تواند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در واقع کافی شاپ سیار برخلاف سایر کافی شاپ دغدغه‌ی دریافت مجوزها، طراحی دکوراسیون و مجهز کردن آشپزخانه کافی شاپ را ندارد. این موارد از دلایل محبوبیت کافی شاپ سیار می‌باشد.

    کافی شاپ دانشجویی

    کافی شاپ دانشجویی، در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی تاسیس شده و دکوراسیون آن طراحی ویژه ای دارد. در طراحی دکوراسیون این نوع کافی شاپ برای جذابیت بیشتر، می‎توان از عکس نویسندگان و دانشمندان در حوزه های مختلف استفاده نمود.

به نسبت به طراحی و نوع هر کافی شاپ باید بدانید که چه نوع یخچالی را انتخاب کنید و انتخاب یخچال میتواند بسیار مهم باشد چرا که یکی از مهمترین اقلام شما برای راه اندازی واستفاده در کافی شاپ می‌باشد.

مستر سرما

مستر سرما

سخن پایانی

فراهم‌سازی یخچال‌های مناسب در کافی‌شاپ یکی از ملزومات مهم است که استفاده از آن در کافی‌شاپ موجب جلب رضایت مشتری، کیفیت بهتر مواد غذایی و در آخر نیز جذب مشتریان بیشتر می‌شود.

 در زمان راه‌اندازی کافی‌شاپ در همان مراحل ابتدایی شما به خرید یخچال‌های مناسب و باکیفیت احتیاج خواهید داشت به این دلیل که استفاده از یخچال بهترین راه برای تازه نگه‌داشتن محصولات لبنی و مواد غذایی است. در واقع یخچال‌های بخش بزرگی از دکوراسیون داخلی کافی‌شاپ است و علاوه بر این ظاهر شیک و زیباتری به کافی‌شاپ شما نیز می‌دهد و حال و هوای خاصی را در کافی‌شاپ ایجاد خواهد کرد.

در بین تجهیزات و امکانات مناسب کافی‌شاپ، آماده‌سازی چندین یخچال نیز کمک شایانی به شما در تازه و سالم نگه‌داشتن مواد غذایی می‌کند.

 البته این تجهیزات به دلیل کارایی بالایی که در کافی‌شاپ دارند بسیار زودتر از دیگر تجهیزات باید آماده و در کافی‌شاپ جاسازی شوند؛ بنابراین یخچال‌های موردنیاز در کافی‌شاپ شامل یخچال بوفه، فریز صندوقی، ایستاده، زیرمیزی و … است که بسته به ابعاد، اندازه و همچنین ارائه خدمات غذایی در کافی‌شاپ مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *