بلاگ, یخچال قصابی

هر گوشتی چقدر باید در یخچال و فریزر نگهداری شود؟

مستر سرما

مدت‌زمان نگهداری هر نوع گوشت، به وزن، نوع و شرایط نگهداری آن بستگی دارد. در ادامه، به برخی از گوشت‌ها و مدت‌زمان نگهداری آن‌ها در یخچال اشاره می‌کنیم:

  1. گوشت قرمز: گوشت قرمز را می­توان حداکثر تا ۵ روز در یخچال نگهداری کرد. اگر می‌خواهید بیشتر از این مدت‌زمان گوشت را نگهداری کنید، می‌توانید آن را در قسمتی از یخچال که دمایش کمتر است، نظیر فریزر، نگهداری کنید.
  2. مرغ: گوشت مرغ حداکثر تا ۲ روز در یخچال قابل نگهداری است. درصورتی‌که می‌خواهید مرغ را بیشتر از این مدت‌زمان نگهداری کنید، بهتر است آن را در قسمت جایخی یخچال و یا فریزر نگهداری کنید.
  3. ماهی: مدت‌زمان نگهداری ماهی بستگی به نوع آن دارد. مثلاً، ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل‌آلا تا ۲ روز و ماهی‌های کم‌چرب تا ۳ روز در یخچال قابل نگهداری هستند. پس اگر می‌خواهید ماهی را بیشتر از این مدت‌زمان نگهداری کنید، باید مانند مرغ و گوشت قرمز، از فریزر یخچال خود استفاده کنید.
  4. گوشت چرخ‌کرده: گوشت چرخ‌کرده را هم حداکثر تا ۲ روز می­توان در یخچال نگهداری کرد.

به‌طورکلی، برای اطمینان از سلامت گوشت و جلوگیری از بروز بیماری‌های ناشی از میکروب‌ها، بهتر است همیشه دستورالعمل‌های نگهداری را رعایت کنید و در صورت تردید، گوشت را به‌محض خرید در یخچال یا فریزر قرار دهید برای درک بهتر این مقاله با مستر سرما همراه باشید.

مستر سرما

مستر سرما

 

آیا می‌توانم گوشت را بعدازاینکه در فریزر قرار داده‌شده است، در یخچال نیز نگهداری کنیم؟

بله می‌توانید گوشت را بعدازاینکه در فریزر قرار داده‌شده است، در یخچال نگهداری کنید، اما باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- بعدازاینکه گوشت را از فریزر خارج کردید، نباید آن را در دمای اتاق بگذارید زیرا باعث رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها می­شود.

2- باید گوشت را در بسته‌بندی محکم و ضدآب قرار و سپس آن را در یخچال قرار دهید تا در دمای مناسب نگهداری شود.

3- باید گوشت را در بخش یخچالی که دمای آن کمتر از 5 درجه سانتی‌گراد است، قرار دهید.

4- اگر گوشتی را بعد از  خارج کردن از یخچال، توانستید در شرایط بهداشتی نگه‌دارید، مدت‌زمان نگهداری آن نباید بیشتر از 3 تا 4 روز باشد.

در کل، بهترین روش نگهداری گوشت، نگهداری آن در دمای مناسب در فریزر است. اگر بعدازاینکه گوشت را از فریزر خارج کردید، قصد دارید آن را در یخچال نگهداری کنید، باید به شرایط نگهداری مناسب توجه کرده و دقت کافی را داشته باشید تا بهداشت غذایی گوشت حفظ شود.

مستر سرما

مستر سرما

آیا می‌توانم گوشت را بعد از خارج کردن از یخچال، در ماکروویو گرم‌کنیم؟

 بله می‌توانید گوشت را بعد از گرفتن از یخچال، در ماکروویو گرم‌کنید؛ اما باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- اگر قصد دارید گوشت را در ماکروویو گرم‌کنید، باید از ظرف مناسب برای گرم کردن گوشت استفاده کنید. ظرف باید مناسب برای استفاده در ماکروویو باشد و قابلیت تحمل دمای بالای ماکروویو را داشته باشد.

2- باید دستورالعمل‌های استفاده از ماکروویو را رعایت کنید و مطمئن شوید که دمای گوشت به حد کافی بالا رفته و به‌صورت یکنواخت گرم شده است.

3- برای گرم کردن گوشت، باید از زمان مناسب استفاده کنید و زمان زیادی را برای گرم کردن گوشت انتخاب نکنید، زیرا ممکن است باعث خشک شدن گوشت شود.

4- بعد از گرم کردن گوشت، باید آن را به مدت چند دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا به دمای مطلوب برسد و سپس می‌توانید آن را مصرف کنید.

در کل، استفاده از ماکروویو برای گرم کردن گوشت، یکی از روش‌های سریع و مؤثر است. با توجه به نکات فوق، می‌توانید به‌راحتی گوشت خود را گرم‌کنید و از آن به‌صورت ایمن و بهداشتی استفاده کنید.

مستر سرما

مستر سرما

آیا می‌توانم گوشت را بعد از گرم کردن در ماکروویو، در یخچال نگه‌دارم؟

بله می‌توانید گوشت را بعد از گرم کردن در ماکروویو، در یخچال نگه‌دارید، اما باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- باید گوشت را در بسته‌بندی مناسب قرار داده و سریعاً در یخچال قرار دهید تا جلوی رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها را بگیرید.

2- باید گوشت را در بخش یخچالی که دمای آن کمتر از 5 درجه سانتی‌گراد است، قرار دهید.

3- اگر گوشت را بعد از گرم کردن در ماکروویو، در یخچال قراردادید، نباید آن را بیشتر از 3 تا 4 روز نگه‌دارید.

جمع‌بندی:

در کل در جمع‌بندی مطلبی که از مستر سرما خواندید، بهترین روش نگهداری گوشت، نگهداری آن در دمای مناسب در فریزر است. اگر بعد از گرم کردن گوشت، قصد دارید آن را در یخچال نگهداری کنید، باید به شرایط نگهداری مناسب توجه کرده و دقت کافی را داشته باشید تا بهداشت غذایی گوشت حفظ شود. شما میتوانید جهت خرید و راهنمایی بهتر با کارشناسان مستر سرما در تماس باشید.

پیشنهاد میکنیم از یخچال قصابی مستر سرما دیدن فرمایید.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *