بلاگ, یخچال کبابی

­ویژگی­ها و مشخصات فنی یخچال کبابی و یخچال قصابی

مستر سرما

هر یک از یخچال­های صنعتی، دارای تجهیزاتی هستند که ویژگی­های منحصر به فرد خود را دارند. در این مقاله سعی داریم شما را با ویژگی­های  یخچال کبابی و یخچال قصابی آشنا کنیم.

یخچال کبابی چیست؟

یخچال کبابی از تجهیزات بسیار مهم و پرکاربرد برای نگهداری از انواع مواد غذایی و حفظ کیفیت بالای گوشت در آشپزخانه‌های صنعتی مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، جگرکی‌ها، سفره خانه‌ها و کبابی‌ها، فروشگاه‌های عرضه‌ی مواد غذایی و هم چنین در فروشگاه‌های عرضه کننده‌ی انواع فرآورده­های گوشتی و پروتئینی نیز محسوب می­شوند.

این یخچال­های کبابی معمولاً به شکل ایستاده با تعداد درب­های متفاوت همچون تک درب و دو درب ساخته می­شوند. اما به راحتی قابل سفارش در طرح­های آکواریومی هم هستند. صنایع برودتی مستر سرما این یخچال­های صنعتی را با توجه به نیاز دقیق مشتری و فضای موجود، در ابعاد مختلف، طراحی و تولید می‌کنند. همین موضوع باعث می­شود که به­راحتی یخچال متناسب با فضای خود داشته باشید. معمولاً یخچال­های کبابی با درب­های شیشه­ای دو طرف نما و یک طرف نمای پشت بسته، در مکان­هایی که برای نمایش مواد غذایی که باید در معرض دید مشتری­ها باشند؛ مانند کبابی­ها، قصابی­ها، جگرکی­ها، فست فودی­ها و … استفاده می­شوند.

هر یک از یخچال­های صنعتی، دارای امکاناتی هستند که ویژگی­های منحصر به فرد خود را دارند. یخچال کبابی برای آنکه داخل آن قابل رویت باشد از شیشه­های دو جداره با زاویه دید مناسب ساخته می­شوند. موتور آن طبق سفارش مشتری در بالا و یا پایین دستگاه، قابل نصب است. یخچال کبابی برای صرفه جویی در مصرف انرژی، دارای عایق بندی پلی پورتان است که می­تواند سرما را به خوبی داخل خود نگه­ دارد. همچنین نظر مشتریان را به طبقاتی که برای قرار دادن سیخ­ها طراحی شده است، جلب می­­کند. این امر تأثیر بسزایی در چیدمان زیبای یخچال دارد. اغلب در قسمت پایینی یخچال ایستاده کبابی، انبار یا کابینی وجود دارد که برای حفظ و نگهداری از گوشت و کباب و جوجه، بسیار کاربردی است. بدنه یخچال کبابی از داخل و بیرون معمولاً از جنس استیل است که سبب افزایش طول عمر یخچال می­شود.

مستر سرما

مستر سرما

اگر می­خواهید گوشت و مرغ، همیشه تازه و سالم بماند، یخچال قصابی یکی از بهترین و ضروری­ترین تجهیزات است. یخچال­های قصابی دارای موتورهای بسیار قوی هستند که در کوتاه­ترین زمان ممکن، دمای داخل یخچال را پایین می­آورند. از لحاظ قدرت موتور، یخچال­های قصابی نسبت به دیگر یخچال­های صنعتی دارای موتور قوی­تری است. برای آن­که بتوانید تکه­های بزرگ گوشت را داخل یخچال قصابی آویزان کنید، در بالای آن لاشه آویزهایی را نصب می­کنند. علاوه بر آن، قابلیت شست­وشوی راحت و سریع را دارد تا با این کار سلامت گوشت­ها را به نوعی تضمین کند. یخچال قصابی دارای شیشه­های سیکوریت و نشکن است. بیشتر در ابعاد 5/1 و2 متری ساخته می­شوند. جنس بدنه آن از استیل ضد زنگ و ضد خش است.

مزیت­های هر یک از یخچال قصابی و یخچال کبابی در چیست؟

در این­که هر یک از این یخچال­ها، دارای ویژگی­ها و مزیت­های خاص خود هستند شکی نیست. یخچال قصابی به دلیل آن­که حجم بیشتری گوشت را درون خود نگهداری می­کند، طبیعتاً به سرمای بیشتری هم نیاز دارند. به همین خاطر موتورهای قدرتمندتری نسبت به موتورهای یخچال کبابی دارند. یخچال کبابی و یخچال قصابی را می­توانید متناسب با فضا و تعداد درب­هایی که مدنظرتان است سفارش دهید. یخچال ویترین کبابی دارای ال ای دی­هایی است که باعث می­شود داخل آن بهتر به نظر برسد. یخچال­های کبابی کاربرد زیادی در رستوران­ها، کافه­ها، هتل­ها و… دارند. یکی از مزایای یخچال کبابی آن است که در ابعادی تولید می­شود که هر اندازه سیخی به راحتی داخل آن قرار می­گیرد. از مزایای یخچال قصابی نیز موتور قوی و همچنین فضای زیاد داخل آن است.قدرت موتور یخچال کبابی با توجه به ابعاد آن متغیر می باشد، اما به صورت کلی این یخچال صنعتی ایستاده کبابی دارای قدرت بیشتری نسبت به قدرت موتور سایر یخچال­ها همچون یخچال­های هایپری و لبنیاتی و…. است. همچنین عمق یخچال کبابی به دلیل نگهداری از سیخ­های کباب، معمولاً بیشتر از سایر یخچال­ها و دارای عمق بیشتر است.

از فاکتورهای تأثیرگذار در تعیین قیمت یخچال کبابی و قصابی، می­توان به تعداد درب، نوع موتور، جنس بدنه، ابعاد و اندازه­های یخچال، نمایشگر و جنس­ها، برند تولیدکننده، متریال­های به کار گرفته شده در ساخت، اشاره کرد. در صورتی که اطلاعات و تخصص کافی و لازم را در انتخاب یخچال کبابی ندارید، با کارشناسان مستر سرما تماس حاصل نمایید.

مستر سرما

مستر سرما

تفاوت یخچال کبابی و قصابی

یخچال کبابی و یخچال قصابی هر دو زیر مجموعه یخچال­های صنعتی هستند که علاوه بر شباهت­هایی که دارند؛ دارای تفاوت­هایی نیز هستند. این یخچال­ها بیشتر در ذخیره و نگهداری گوشت کاربرد دارند. یخچال­های کبابی برای نگهداری از سیخ­های کوبیده و جوجه و نگهداری گوشت کاربرد بسیاری دارد. این یخچال­ها در ابعاد و اندازه­های مختلفی تولید می­شوند. معمولاً یخچال ایستاده کبابی دارای عرض 90 و عمق یخچال 72 سانت است تا بتوانید سیخ­های کباب را به­راحتی درون یخچال جای دهید. به طور کلی تفاوتی که یخچال کبابی با دیگر یخچال­های صنعتی دارند در ابعاد و نوع طرحشان است. یخچال­های قصابی نیز تفاوت­هایی با یخچال­های کبابی دارد. یخچال­های قصابی دارای موتورهای قوی هستند. تا با عملکرد سریع خود بتوانند جلوی فاسد شدن گوشت را بگیرند. علاوه بر این چمگک­هایی رد بالای آن­ها طراحی شده اند تا به­راحتی لاشه­ها را آویزان کنید. لذا در ادامه به بررسی تفاوت­ها و ویژگی­های یخچال کبابی و یخچال قصابی بیشتر خواهیم پرداخت.

قیمت یخچال کبابی و یخچال قصابی

عوامل مهمی مانند: نوع موتور، تعداد درب، ابعاد یخچال، جنس بدنه و جنس شیشه­ها، تأثیر بسزایی بر قیمت یخچال­های صنعتی همانند یخچال کبابی و یخچال قصابی خواهد داشت. که همین عوامل سبب می­شوند تا قیمت هر یک متناسب با کارایی و کیفیتی که دارند متفاوت باشد. امروزه یخچال کبابی دارای تنوع رنگ و طراحی زیبا و مدرن هستند تا سیخ­های کباب فضای کاملاً مناسبی را درون یخچال داشته باشند. این یخچال­ها به گونه­ای طراحی شدند که علاوه بر فضای ویترینی یخچال که سیخ­های کباب درون آن قرار می­گیرند؛ قسمتی برای انبار کردن گوشت­ها در نظر گرفته شده است. با افزایش رستوران­ها در سطح شهرها، یخچال­های کبابی جزء محبوب­ترین و پر فروش­ترین یخچال­های صنعتی به حساب می­آیند که قیمت هریک طبق مدلی که مشتری سفارش می­دهد با یکدیگر فرق می­کند. یخچال قصابی به دلیل قدرت موتور بالای خود، فوراً می­تواند دمای داخل یخچال را متناسب کند تا گوشت فاسد نشود و باعث می­شود تا مدتی بدون تغییر، گوشت درون یخچال سالم بماند. یخچال قصابی که دارای آویز لاشه و طبقه باشد، به مراتب نسبت به یخچالی که این امکانات رو ندارد قیمت بیشتری دارد. البته برای شروع کسب و کار خود لزوماً نباید از یخچال­های نو و دست اول خریداری کنید. اگر بتوانید یخچال کبابی و یخچال قصابی سالم و در حد نو با قیمت مناسب پیدا کنید؛ دیگر نیاز نیست در ابتدای کار هزینه زیادی بابت این یخچال­های صنعتی بپردازید.

حال میخواهیم در مورد پر فروش­ترین یخچال قصابی و یخچال کبابی و انواع آن در ابعاد مختلف صحبت کنیم:

 یکی از پرکاربردترین یخچال­های صنعتی ایستاده که از کیفیت بالایی هم برخوردارست؛ یخچال قصابی است. همانطور که می­دانید، این یخچال­ها، از با کیفیت­ترین قطعات برتر دنیا تولید می­شوند و دارای طول عمر بسیار بالایی هستند. این یخچال، از مهم­ترین تجهیزات صنعتی به منظور راه اندازی قصابی و پروتئین فروشی است که برای سالم و تازه نگه داشتن گوشت، استفاده می­شود. یخچال قصابی دو درب و یخچال قصابی سه درب از پر فروش­ترین این یخچال­ها هستند که قدرت سرمایش بیشتری از سایر یخچال­ها دارند. زیرا بالا بودن قدرت موتور این امکان را فراهم آورده تا یخچال قدرت سرمایشی بیشتری داشته باشد. یخچال دو درب قصابی را می­توانید هم به صورت انباری دار و هم بدون انباری سفارش دهید. یخچال سه درب قصابی نیز دارای همان کارایی دو درب است با این تفاوت که قدرت موتور و ابعاد یخچال سه درب نسبت به یخچال دو درب بیشتر است.

یکی دیگر از پرفروش­ترین یخچال­های صنعتی موجود در بازار، یخچال کبابی است که دارای تعداد درب­های مختلفی است. این درب­های شیشه­ای از جنس سکوریت نشکن هستند که بخشی از نمای یخچال را تشکیل می­دهند. همچنن درب این نوع یخچال­ها را می­توانید هم به صورت کشویی و یا به صورت لولایی سفارش دهید. یخچال کبابی بدنه استیل دو درب کاربرد زیادی در آشپزخانه­های صنعتی، هتل­ها، تالار­ها و مطبخ­ها دارد. معمولاً این مدل یخچال در ابعاد 5/1 متری تولید می­شوند که در ابعاد سفارشی دلخواه شما نیز، قابل سفارش هستند. به طور کلی یخچال­های ایستاده کبابی به صورت تک درب، دو درب، سه درب، چهار درب و شش درب قابل سفارش­اند. همچنین یخچال آکواریمی کبابی و یخچال مکعبی کبابی، با ظاهر متفاوت و جذابی قابل سفارش هستند.

مستر سرما

مستر سرما

بررسی نکات مهم درباره یخچال­های کبابی و قصابی

همان­طور که در بخش­های بالا گفته شد، یخچال کبابی و یخچال قصابی هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را برای نگهداری از گوشت دارند. یخچال­های قصابی به منظور نگهداری از شقه گوشت­ها، فضایی را باید داشته باشند تا به­راحتی توسط لاشه آویز بتوانند گوشت­ها را در دمایی خاص نگهداری کنند تا فاسد نشوند. مهم­ترین وظیفه یخچال قصابی و یخچال کبابی، حفظ و نگهداری از گوشت تا مدت زمان معین است. در واقع این یخچال­ها باعث می­شوند تا گوشت بوی بد نگیرد و تغییر رنگ هم نداشته باشد. برای آن­که یخچال­ها قابلیت شست­وشوی راحت داشته باشند، جنس بدنه­ی آن­ها از استیل است تا در هنگام شست­وشو دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشوند.

شیشه­هایی که در یخچال کبابی استفاده می­شود دو جداره بوده و بین دو طرف شیشه گاز آرگون پر شده تا سرما از داخل یخچال خارج نشود. همچنین در یخچال کبابی تعداد دربی که انتخاب می­کنید، می­تواند یکی از عوامل تأثیر گذار بر قیمت آن باشد. شیشه یخچال قصابی نیز از جنس سکوریت نشکن است تا گوشت را در دمای سرد، به­خوبی محافظت کند. موتور یخچال قصابی، قدرتی معادل یک و نیم اسب بخار دارد. در واقع هر چه قدرت موتور یخچال بیشتر باشد، قدرت سرمایی آن نیز به مراتب بیشتر است. کاری که یخچال­های ویترینی می­کنند، به نمایش گذاشتن مواد غذایی است. یخچال ویترینی هم برای کبابی و قصابی کاربرد­های بسیاری دارد جزء پر فروش­ترین یخچال­ها در بازار هستند.

سخن آخر

یخچال کبابی و یخچال قصابی برای نگهداری و جلوگیری از فاسد شدن گوشت و مرغ، کاربردهایی دارند تا آن­ها را سالم و تمیز حفظ نماید. از این یخچال­های صنعتی، ابعاد مختلفی تولید می­شوند که طبق سفارش شما، تعداد درب، قفسه و لاشه آویز متفاوت بوده و دقیقاً طبق خواسته و نیاز شما ساخته می­شوند. پس با خیال راحت، هرآنچه مورد نیازتان هست را به ما سفارش دهید.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *