بلاگ, یخچال قصابی, یخچال ویترینی

بهترین یخچال‌های صنعتی موجود در بازار

یخچال‌های صنعتی، یکی از پرکاربردترین یخچال‌هایی هستند که با ابعاد و اندازه متنوعی که دارند، در اکثر مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته برخی از این مدل یخچال‌ها که ابعاد و اندازه بزرگتری دارند، به عنوان یخچال دارویی در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبیعتاً قدرت این مدل از یخچال­ها نسبت به یخچال‌های که در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند بالاتر خواهد بود. بنابراین یخچال‌های صنعتی ابعاد و اندازه بزرگتری دارند و دارای شکل‌های متنوعی نیز هستند از طرفی انرژی بیشتری را جهت نگهداری مواد دارویی و غذایی مصرف می‌کنند. دلیل مصرف انرژی این مدل از یخچال‌ها نسبت به سایر یخچال‌ها اپراتور و فن خنک کننده، کمپرسورهای با کارآیی بالاتر و همچنین گرم کننده ضد برفک است. البته یخچال‌های صنعتی با توجه به ابعاد، اندازه و قدرت بالایی که دارند برای مکان‌های همچون آشپزخانه‌های صنعتی بسیار مناسب می‌باشند.

عملکرد این مدل از یخچال‌ها بدین شکل است که هوای گرم را از محیط مواد غذایی به بیرون هدایت می‌کنند و بدین ترتیب دمای داخل یخچال را پایین نگه می‌دارند تا مواد غذایی در دمای مناسب­تری نگهداری شوند. بنابراین ابعاد و اندازه یخچال­های صنعتی با استانداردهای مناسب‌تری تولید و عرضه می‌شوند تا در مکان‌های مختلف، جهت نگهداری از مواد غذایی بکار گرفته شوند. انواع یخچال صنعتی در مدل­های ایستاده، ویترینی، مکعبی، جزیره، پرده­هوا، کابینتی و…. در بازار موجود هستند که در بسیاری از مکان‌ها متناسب با فضای در دسترس مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر بررسی انواع یخچال صنعتی، بهترین یخچال صنعتی موجود در بازار را نیز برای شما معرفی کنیم تا شما برحسب اطلاعات بیان شده در این مقاله بتوانید بهترین یخچال صنعتی را انتخاب کنید.

انواع یخچال‌های صنعتی

رستوران­ها، آشپزخانه‌ها و سایر مکان‌هایی که فضای بزرگتر و حجم کاری بالایی دارند از یخچال صنعتی در ابعاد و اندازه بزرگتر استفاده می‌کنند. در واقع انواع متنوعی از یخچال صنعتی در بازار موجود است که عبارت اند از:

  • یخچال صنعتی خیلی بزرگ

یخچال صنعتی خیلی بزرگ در واقع نمونه بزرگ­تری از یخچال صنعتی است که با توجه به فضای بزرگتری که دارد مواد غذایی بیشتری را در خود جای می‌دهد. اغلب این یخچال‌ها به عنوان سرد‌خانه، فضای بیشتری را برای فریز کردن مواد غذایی فراهم می‌کنند تا در دمای مناسب از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کنند. اغلب این یخچال‌ها در رستوران‌های بزرگ غذا خوری، مهمان‌پذیرها و هتل‌ها بکار می‌روند و جعبه‌های بزرگتری از مواد غذایی همچون گوشت، مرغ و محصولات غذایی در آن­ها ذخیره و نگهداری می شوند.

 

  • یخچال‌های صنعتی ایستاده یک، دو یا سه بخشی

یخچال‌های صنعتی ایستاده یک ، دو یا سه بخشی از جمله یخچال صنعتی هستند که با توجه با طرحی که دارند، بیشتر در آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. دو بخش یا سه بخشی بودن یخچال صنعتی ایستاده به این دلیل است که در آشپزخانه‌ها برخی از اقلام مواد غذایی برای زمان دیرتر و برخی نیز برای زمان زودتر باید حالت غیر منجمد داشته باشند تا به­طور روزانه، مورد مصرف قرار بگیرند. یخچال صنعتی ایستاده برای نگهداری انواع سس، محصولات غذایی همچون گوشت، مرغ و ماهی مناسب هستند. البته این مدل از یخچال‌ها­، در آشپزخانه‌های کافه‌تریا، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها و همچنین فست فودهای زنجیره‌ه­ای بکار می‌روند.

  • یخچال صنعتی ایستاده درب شیشه‌ای

همان­طور که از نام این یخچال مشخص است، این مدل از یخچال صنعتی دارای درب شیشه‌ای است که حالت ایستاده و باریک مانندی دارد که از آن برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌شود. اغلب از این مدل یخچال  با طراحی منحصر به فردی که دارد برای ذخیره سازی انواع غذاها و نوشیدنی‌ها در فروشگاه مواد غذایی استفاده می‌شود.

  • یخچال صنعتی ویترینی

یخچال ویترینی دارای درب‌های شیشه‌ای هستند که دید بیشتری به مشتریان نسبت به محصولات و مواد غذایی می‌دهند. در واقع از این مدل یخچال برای نگهداری از شیرینی‌ها، کیک‌ها و همچنین برای تازه نگه داشتن گوشت و پنیر، در فروشگاه‌ها و شیرینی سرا‌ها، مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین یخچال صنعتی

در متن بالا به برخی از انواع یخچال­های صنعتی اشاره کردیم. البته با توجه به انواع متنوعی از یخچال صنعتی می‌توان بهترین و پر‌کاربردترین در بین آن را یخچال صنعتی ایستاده معرفی کرد. البته این مدل از یخچال صنعتی، طی این سال­ها توانسته مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کند و یکی از پرفروش‌ترین یخچال صنعتی طی این سال­ها به حساب آید. یخچال قصابی، یخچال کبابی، یخچال آبمیوه فروشی، یخچال مرغ فروشی، یخچال گوشت فروشی و یخچال سوپر مارکت، از جمله یخچال­های صنعتی هستند که هر کدام برای ذخیره مواد غذایی بیان شده در اکثر مکان‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند. یخچال صنعتی ایستاده دارای درب­های کشویی یا لولایی هستند که عملکرد بالایی دارند. در واقع هوای درون یخچال به طور یکنواخت در همه فضای آن به­طور مناسب گردش می‌کند. این مدل از یخچال‌های صنعتی دوام و ماندگاری بالایی دارند و برای نگهداری حجم بالایی از مواد غذایی مناسب هستند.

اغلب در فروشگاه‌ها سوپرمارکت‌ها، هتل‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی و بیمارستان‌ها، از یخچال صنعتی ایستاده استفاده می‌کنند. البته طرح ویترینی یخچال صنعتی ایستاده نیز موجود است که دید بیشتری را برای محصولات و مواد غذایی فراهم می­کند. یخچال صنعتی ایستاده دارای طبقات مجزایی از یکدیگر است که فضای بیشتری را برای ذخیره و نگهداری مواد غذایی فراهم می‌کند.

بدنه یخچال صنعتی ایستاده، اغلب از ورقه­های استیل ساخته شده که قابلیت ضد زنگ و شست­وشو دارد و با خیال راحت می­توان آن را شست­وشو کرد. عایق­بندی به کار رفته در آن از فوم پلی‌یورتان است که قدرت بالاتری در خنک کنندگی محصولات و مواد غذایی دارد.

خرید یخچال صنعتی

خرید یخچال صنعتی، از اهمیت بالایی برخوردار است و شما در خرید این نوع یخچال­ها باید آگاهی و دقت بالایی داشته باشید. زیرا هر خرید مطمئن و موفقی نیازمند دقت و توجه بالایی است. اولین موردی را که باید در خرید یخچال‌های صنعتی رعایت کنید این است که خرید خود را با در نظر گرفتن بودجه‌ای که قرار است بابت خرید محصول هزینه کنید، انجام دهید. این بدان معنا است که هیچ‌گاه اقدام به خرید یخچال‌های صنعتی که از قیمت بالایی برخوردار هستند و شما توان مالی خرید آن­ها را ندارید نکنید.

 ثانیا با توجه به تنوع بالایی که در یخچال­های صنعتی وجود دارد سعی کنید، محصول مورد نظر خود را با در نظر گرفتن نیازی که به آن دارید تهیه نمایید. به عنوان مثال شما نمی‌توانید از یخچال‌‌های صنعتی که مخصوص به استفاده در قصابی طراحی و تولید شده­اند در فضای سوپر مارکت­ها استفاده نمایید. پس خرید یخچال صنعتی بر اساس نیاز یکی از مهم‌ترین مواردی است که در تهیه‌ی این نوع یخچال‌های کاربردی باید به آن توجه داشته باشید‌. علاوه بر موارد ذکر شده کیفیت و مرغوبیت محصول را نیز در خرید خود در نظر داشته باشید. یخچال‌های صنعتی در برند‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند به همین دلیل کیفیت و میزان مرغوبیت آن‌ها بایکدیگر کاملاً متفاوت است. پس بسیار مهم است که محصول با کیفیتی را که توسط برندهای معروف و معتبر ساخته شده­اند را تهیه نمایید.

  در خرید خود توجه به دفترچه گارانتی یخچال‌های صنعتی را نیز مد نظر داشته باشید. این مسئله از آن­جایی مهم است که برندهایی که از صحت و کیفیت محصولات خود اطمینان دارند، معمولاً محصولات خود را با دفترچه گارانتی و ضمانت نامه به مشتریان ارائه می‌کنند. بهتر است در خرید یخچال صنعتی به این نکات ریز و درشت توجه کافی داشته باشید. تا با استفاده از این اطلاعات و توجه به این نکات بتوانید خرید مطمئن‌تری داشته و تا مدت‌‌ها از خرید محصول مشابه بی نیاز شوید.

یخچال های صنعتی را از کجا خریداری کنیم؟

مسلماً بسیاری از خریداران جهت خرید یخچال‌های صنعتی دچار تردید می‌شوند. قبل از هرچیزی بهتر است در خرید یخچال‌های صنعتی از مکانی که قصد خرید محصول را دارید اطمینان حاصل کنید. برای این کار می‌توانید از تجربیات دیگران در خصوص خرید یخچال‌های صنعتی استفاده نمایید، پرس­وجو کنید و یا از هر روش دیگری استفاده نمایید‌. زیرا بسیاری از فروشگاه­های محصولات خانگی وجود دارند که محصولات خود را در قیمت‌های بسیار بالاتری به مشتریان عرضه می‌نمایند و همچینن محصولات خود را تضمین نمی‌کنند. پس لازم است در خرید یخچال‌های صنعتی بسیار محتاط باشید و سعی کنید آن­ها را فقط از مکان‌های معتبر تهیه نمایید.

قیمت یخچال صنعتی ایستاده

با توجه به اینکه یخچال صنعتی ایستاده دارای ابعاد و اندازه‌های متنوعی است بنابراین نمی­توان قیمت ثابتی برای آن تعیین کرد. بلکه قیمت آن تحت عوامل گوناگونی، متغییر خواهد بود. عواملی همچون تعداد درب، اندازه و ابعاد و همچنین نوع موتور به کار رفته در آن، از جمله عواملی هستند که بر قیمت آن تأثیر زیادی دارند. پس نمی­شود به صورت مستقیم عدد خاصی را بگوییم. پیشنهاد می‌کنیم برای هرگونه قیمت جهت استعلام دقیق هر نوع از یخچال با مستر سرما تماس بگیرید تا کارشناسان فروش ما به شما کمک کنند.

سخن پایانی

یخچال‌های صنعتی یکی از پرکاربردترین یخچال­هایی هستند که با ابعاد و اندازه متنوعی که دارند در اکثر مکان­ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور مسلم انتخاب بهترین یخچال صنعتی در بین انواع متنوع آن­ها، شما را از پرداخت هزینه‌های اضافی بابت تعمیر و خرید مجدد یخچال صنعتی در آینده نه چندان دور، بی نیاز خواهد کرد. بنابراین انتخاب بهترین یخچال صنعتی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

پیشنهاد می­کنیم از تیم مستر سرما جهت افزایش آگاهی برای خرید انواع یخچال کمک بگیرید.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *