بلاگ, شیر سردکن و آبسرد کن

پاسخ به سؤالات مهم در مورد آبسردکن

مستر سرما

در این مقاله می‌خواهیم یکی از پرفروش‌ترین محصولات در حیطه سردکردن یعنی آب‌سردکن صنعتی  را به شما معرفی کنیم. این  آب‌سردکن‌ها به دلیل دوام بالایشان و توانایی عالی در سردکردن آب گزینه‌های بسیار محبوبی برای استفاده در ادارات، مراکز تفریحی و رفاهی، مساجد، مدارس و… هستند.

خصوصیات  آب‌سردکن فلزی صنعتی:

این آب‌سردکن‌ها باتوجه‌به تعداد شیر خروجی آبی که دارند، تقسیم‌بندی می‌شوند و تعداد شیرها معمولاً از  1 تا 4 است. جنس بدنه این  آب‌سردکن‌ها از استیل ضدزنگ است که باعث دوام و ماندگاری بالا آن حتی در زیر تابش مستقیم نور خورشید و بارندگی می‌شود.

موتور این دستگاه نسبت به سایر آب‌سردکن‌های رومیزی قدرت بالاتری داشته و سرعت خنک‌کردن آب بالاست.

این آب‌سردکن‌ها بر اساس مخزن به دودسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول آب‌سردکن‌های فلزی دارای مخزن و دسته دوم  آب‌سردکن‌های شامل تجهیزات قابل وصل‌شدن  مستقیم به آب شهری  را دارند. دسته اول معمولاً در مکان‌های کم تردد استفاده می‌شوند و مناسب مکان‌های پرتردد و شلوغ نیستند.

مخازن این دستگاه می‌تواند از جنس‌های مختلفی مانند پلاستیک، آهن و…. تولید شود.

نحوه کارکرد آب‌سردکن صنعتی:

این آب‌سردکن پس اتصال به آب شهری و پر کردن مخزن خود شروع به خنک‌کردن آب می‌کند. شیوه خنک‌کردن به این صورت است که کمپرس آب سرد که متصل به لوله‌های اپراتور است  با عبور گاز خنک‌کننده باعث ایجاد سرما شده و خنک‌شدن آب را در پی دارد.

این دستگاه شامل تجهیزاتی مانند ترموستات برای اندازه‌گیری دمای آب و خنک‌کردن آن و شناورهای مخصوص برای فهمیدن مقدار آب ذخیره شده منبع است.

مزایای استفاده از آب‌سردکن صنعتی:

استفاده از این آب‌سردکن‌های فلزی بسیار سودده است در ادامه لیستی از مزایای آن را برایتان آورده‌ایم:

  • مقاومت بالا در برابر آسیب‌های محیطی:

این آب‌سردکن­ با جنس فلزی خود، مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما و سرما دارد و استحکام بالای آن­ها، اجازه می‌دهد که در مکان‌های شلوغ و عمومی  تا سالیان سال قابل‌استفاده باشد.

  • سرعت بالا در خنک‌کردن آب:

این آب‌سردکن‌ سرعت بسیار بالایی در خنک ‌کردن آب را در بین رقیبان خود دارد و این خصوصیت را مدیون موتورهای قوی خود است.

  • داشتن قابلیت اتصال به آب مستقیم شهری:

یکی از مزایای این دستگاه قابلیت اتصال به آب شهری است و این خصوصیتش باعث می‌شود که برای استفاده در اماکن عمومی گزینه مناسبی باشد. با اتصال به آب شهری نیازی به پر کردن دوباره این آب‌سردکن‌ها نیست و افراد دسترسی همه ساعته به آب دارند.

  • تنوع بالا در گنجایش مخزن :

این دستگاه در مخزن و گنجایش‌های گوناگون تولید می‌شود. ظرفیت‌های مختلف برای این آب‌سردکن از 12 لیتر برای تک شیرها تا 38 لیتر برای چهار شیر  موجود است و فرد می‌تواند باتوجه‌به نیاز خود آب‌سردکن را تهیه کند.

سؤالات متداول:

جنس آب‌سردکن صنعتی از چه فلزی است؟

معمولاً این آب‌سردکن‌ها از دو جنس استیل معمولی که در اصطلاح به استیل بگیر و استیل ضدزنگ که در اصطلاح به استیل نگیر معروف است ساخته می‌شوند. آب‌سردکن ساخته شده از استیل ضدزنگ مناسب مکان‌های روباز است.

مصرف انرژی آب‌سردکن صنعتی چقدر است؟

این آب‌سردکن‌ها در رده   A قرار می‌گیرند و مصرف انرژی کمی دارند.

آیا در آب‌سردکن‌های فلزی عایق‌بندی به‌کاررفته است؟

بله برای عایق‌بندی این دستگاه‌ها از فوم پلی بورتان استفاده می‌شود که باعث می‌شود سرمای آب هدر نرود و انرژی بیهوده مصرف نشود. این عایق­بندی در کاهش هزینه­های جاری بسیار مؤثر است.

قدرت موتور آب‌سردکن صنعتی چقدر است؟

باید توجه داشته باشید که در  ساختار این آب‌سردکن‌ها، از موتور قوی استفاده می­شود اما بسته به میزان گنجایشی که دارند قدرت موتور آن­ها نیز تغیر می‌کند و کاملاً بستگی به ظرفیت دارد.

آیا آب‌سردکن صنعتی باعث بهبود طعم و مزه آب می‌شود؟

به دلیل وجود سیستم سرمایشی و فیلترهای تمیزکننده در این دستگاه می‌توان به‌جرئت گفت آبی که این دستگاه در دسترس ما می‌گذارد آبی خوش‌طعم و گواراست.

چند نوع شیر در آب‌سردکن صنعتی وجود دارد؟

شیرهای به‌کاررفته در این دستگاه معمولاً به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ شیرهای  فشاری، چرخشی  از فراوان‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند.

فرق آب‌سردکن صنعتی شیردار با نوع پدالی آن چیست؟

باید توجه داشته باشد که در نوع پدال‌دار این آب‌سردکن نیز ما شیر خروجی آب داریم؛ ولی دست در ریختن آب جایگاهی ندارد و آب شیرها از فشردن پدالی در پایین دستگاه بیرون میاید درحالی‌که در نوع شیردار نیاز به استفاده از نیروی دست برای ریختن آب است. نوع پدالی معمولاً بهداشتی‌تر از نوع شیردار است.

از آب‌سردکن صنعتی در کجا می‌توان استفاده کرد؟

این آب‌سردکن‌ها به دلیل خصوصیات فوق‌العاده‌ای که دارند گزینه‌ای محبوب برای استفاده در اماکن پرتردد مانند مدارس و مساجد و… هستند. از جمله دلایل انتخاب آن‌ها  می‌توان مقاومت بالا در برابر سرما و گرما را یادکرد.

سخن آخر:

اگر در فکر تهیه یک یخچال شیر سردکن و آب‌سردکن صنعتی هستید این مقاله به‌احتمال زیاد به شما کمک کرده  است. ما برای خرید این محصول، شرکت مسترسرما را توصیه می‌کنیم. تیم بزرگ ما در تمام مراحل خرید، با شما همراه است و به شما کمک می‌کند که مناسب‌ترین انتخاب را انجام بدهید.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *