بلاگ, یخچال لبنیاتی

پاسخ به سؤالات مهم در مورد یخچال لبنیاتی

یکی از تجهیزات بسیار مهم و ضروری در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره­ای و فروشگاه‌های مواد غذایی، یخچال فروشگاهی است.

درواقع یکی از انواع یخچال‌های صنعتی که در مراکزی مانند هایپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های لبنی، فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای یا سوپرمارکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، یخچال لبنیاتی یا یخچال تاپینگ لبنیات است.

این یخچال­های لبنیاتی بسته به نیاز مشتری، کاربردهای گوناگونی دارند که از خراب و فاسد شدن مواد لبنی صنعتی و محلی مانند شیر، دوغ، ماست و کره و… جلوگیری می‌کنند.

این یخچال‌ها غالباً از نوع ویترینی و در ارتفاع‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند. با استفاده از این مدل یخچال‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مشتریان مراجعه کننده به این مراکز می‌توانند علاوه بر اینکه تنوع محصولات چیده شده در یخچال را ببینند، می‌توانند بدون باز کردن درب یخچال و هدر رفت انرژی و سرما، محصول دلخواه خود را مقایسه و انتخاب کنند.

ویژگی‌های یخچال‌های لبنیاتی چیست؟

یخچال‌ لبنیاتی که با نام دیگر یخچال­های ماست­بندی در میان بازار شناخته می‌شوند در معمولاً دو مدل ایستاده و مکعبی تولید می‌شوند. یخچال‌های ایستاده، بیشتر با ارتفاع‌های یک­ و­ نیم­متر و دو­متری ساخته می‌شوند که از یک­درب و دودرب الی شش­درب در کارخانه‌ها تولید می‌شوند. تعداد درب یخچال­ها متفاوت است ولی ویژگی‌های اصلی بین آن‌ها یکسان است؛ اما از نظر کارآیی و ظاهر فیزیکی و حجم و گنجایش، متفاوت است.

سیستم نورپردازی بکار رفته در این نوع یخچال‌ها غالباً از نوع LED است که این نوع نورپردازی علاوه بر زیبایی و جلوه دادن به محصولات چیده شده درون یخچال، با کم­مصرف بودن و طول عمر بالا، تحت تأثیر دمای سرد یخچال نیستند و حرارت خاصی نیز تولید نمی‌کنند.

جنس بدنه این یخچال‌ها از استیل یا گالوانیزه است که بخاطر تزریق فوم (پلی­یورتان) صورت گرفته در آن، علاوه بر این­که عایق بودن در برابر اتلاف برودت و سرما و هدررفت انرژی برق از سمت بدنه جلوگیری می­کنند در ضمن استحکام در برابر زنگ­زدگی از خود مقاومت نشان می‌دهند؛ همچنین این امکان را فراهم می‌کنند که انواع برچسب‌های انرژی و استیکر چسبانده شوند. این قابلیت گزینه بسیار مناسبی برای استفاده به عنوان یخچال­های تبلیغاتی است و از دیواره آن به عنوان محل تبلیغات می­توان بهره برد.

درب این یخچال‌های لبنیاتی غالباً دو جداره ساخته می­شوند که باعث می‌شود از هدر رفت سرما و برودت جلوگیری کنند.

جنس طبقات صفحه‌ای این یخچال‌ها در دو نوع فلزی و شیشه‌ای است که علاوه بر قابل جابه­جایی بودن صفحات، در نوع شیشه‌ای آن علاوه بر زیبایی می‌توان از نقاط باز و بدون کالا، صفحات زیرین را نیز نگاهی گذرا انداخت که این بخش به سلیقه و استراتژی فروشنده بستگی دارد.

درب اکثر یخچال‌های لبنباتی لولایی و یا کشویی است و جنس شیشه بکار رفته در آن از نوع سکوریت است که این جنس، علاوه بر اینکه این امکان را برای مشتری فراهم می‌کند تا تنها با نگاه کردن و بدون باز کردن درب یخچال، دنبال محصول دلخواه خود بگردد، نشکن بودن و استحکام در برابر ضربات سخت است. همچنین به فروشگاه  زیبایی بصری می‌دهد.

سیستم سرمایشی این یخچال‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که از برفک زدن جلوگیری شود؛ چراکه این مطلب با ایجاد ظاهری نامناسب باعث هدر رفت انرژی می‌شود و غالباً سیستم نوفراست برای این مطلب مهم تعبیه شده است که توسط فن‌های بکار رفته در آن سرما در کل یخچال به صورت یکسان به چرخش در می‌آید و این امر کاهش فساد مواد لبنی را به دنبال دارد.

ترموستات دیجیتال بکار رفته در بعضی از این محصولات قابلیت تنظیم و برنامه ریزی برای حصول به دمای مطلوب است.

موتورهای بکار رفته در این یخچال‌های لبنیاتی از نوع باکیفیت، پرقدرت و به شدت کم صدا است که مصرف خیلی پایینی دارند تا شما نگران هزینه برق مصرفی آن در ساعات اوج مصرف نباشید.

پایه‌های این یخچال‌ها دارای چرخ است که باعث می‌شود از زمین فاصله کوتاهی داشته باشد و جابجایی کل یخچال در فضای فروشگاه به امری آسان تبدیل شود بدون آنکه آسیب جسمانی به پرسنل فروشگاه وارد شود.

انواع یخچال‌های لبنیاتی کدامند؟

یخچال لبنیاتی ایستاده ویترینی با تعداد درب­های متغیر

یخچال لبنیاتی ویترینی مکعبی

یخچال لبنیاتی پرده هوا در انواع بنماری­دار و پرده هوا

مزایای یخچال‌های لبنیاتی چیست؟

مشتریان محترم، صاحبان فروشگاه‌های مواد غذایی و یا سوپرمارکت‌های محلات می‌توانند بسته به نیاز خود و فضای فروشگاه، این محصول را انتخاب و خریداری کنند. از آنجایی که در این اماکن چیدمان محصولات و در معرض دید قرار دادن آن‌ها جهت جذب مشتری امری بسیار مهم در پرفروش بودن آن‌هاست، این مورد برای محصولات لبنی که یکی از اقلام جدا نشدنی سفره‌های خانواده‌های ایرانی است، جایگاه مهمی دارد.

انتخاب یخچال‌های لبنیاتی علاوه بر اینکه باعث می‌شود حداکثر استفاده از مدیریت فضای فروشگاه صورت گیرد؛ امکان تأمین فضای مناسب برای مشتریان نیز فراهم می‌شود، همچنین انتخاب این یخچال‌ها با مزایای فرعی نیز همراه هستند که اگر این یخچال و محصولات داخل آن به طور مناسب و چشم نوازی چیده شده باشند، مشتری علاوه بر تأمین کالای اصلی خود، رغبت به خرید سایر محصولات لبنی درون یخچال نیز پیدا می‌کند و باعث بالا رفتن میزان فروش روزانه آن فروشگاه می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با تمامی مواردی که در هنگام خرید یخچال لبنیاتی به آن نیاز دارید آشنا کنیم. خوب است به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام خرید ممکن است برندی مطمئن با کیفیتی مطلوب را انتخاب کنید که مبلغ بالاتری نسبت به سایر برندها داشته باشد. این امر ممکن است در ابتدا باعث نارضایتی شما باشد ولی در بلندمدت، به دلیل حفظ کیفیت قطعات و وجود گارانتی، دیگر نگران مخارج تعمیر نخواهید بود.

 

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *