بلاگ, یخچال ایستاده

پاسخ به سؤالات مهم در مورد یخچال شرکتی

 همه ما تقریباً روزانه با یخچال‌های گوناگونی در مکان‌های مختلفی که گذرمان می‌افتد مواجه می‌شویم. مکان‌هایی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها، هایپرمارکت‌ها، قصابی‌ها و… اگر تا به‌ حال توجه کرده باشید متوجه می‌شوید که ساختار و شکل هر یخچال با توجه‌ به کار و مکانی که دارد، متفاوت است و فرق می‌کند. به این یخچال‌های گوناگون که در صنعت‌های مختلف استفاده می‌شوند یخچال‌های  شرکتی یا به نام دیگر صنعتی می‌گویند. این یخچال‌ها از یخچال‌های معمولی خانگی بزرگ‌تر بوده‌اند و میزان مصرف انرژی بالاتری را نسبت به آن­ها دارند.

انواع مختلفی از یخچال‌های شرکتی وجود دارد. پس اگر در فکر تهیه یخچال برای محل کار خود هستید در این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را درمورد یخچال موردنیاز خود بگیرید.

دسته‌بندی یخچال‌های صنعتی:

یخچال‌های صنعتی به دلیل گوناگونی مصارف آن در صنعت‌های مختلف مانند صنعت غذا داروفروشی و… دارای اشکال و انواع متفاوت بوده‌اند. ولی اگر بخواهیم آن­ها را به دودسته بندی جامع تقسیم کنیم باید به یخچال‌های شرکتی ایستاده  و کابینتی (صندوقی) اشاره کنیم.

معرفی یخچال‌های صنعتی:

موارد مثال زده شده در زیر، نمونه‌های بارز و پر مصرف یخچال‌های شرکتی هستند:

یخچال‌های شرکتی ایستاده (عمودی):

این یخچال‌ها در اندازه‌های متفاوت تولید می‌شوند و قدرت موتور آن‌ها بسته به کاری که انجام می‌دهند و تولید سرمایشی که ایجاد می­کنند، فرق دارد. اگر می‌خواهید یک یخچال ایستاده تهیه کنید باید توجه داشته باشید که برای چه کاری یخچال قرار است استفاده شود؛ اگر می‌خواهید از یخچال برای نشان‌ دادن محتویات آن استفاده کنید باید نوع شیشه‌ای آن را، که به شما این اجازه  را می‌دهد تهیه کنید؛ اما اگر می‌خواهید از آن در آشپزخانه‌ها یا مصارف دیگر استفاده کنید نوع فلزی آن بهترین گزینه است.

یخچال‌های کابینتی شرکتی:

این یخچال‌ها مانند نوع عمودی‌شان باتوجه‌به نیاز در اندازه‌های مختلف تولید و به بازار ارائه می‌شوند؛ ولی به طور معمول این یخچال‌ها بهترین گزینه برای وقتی است که فضای کافی برای جا دادن  یک یخچال بزرگ ندارید هستند. این یخچال نیز به دو صورت شیشه‌ای و فلزی ساخته می‌شود که باتوجه‌به نیاز خریدار می‌تواند تهیه شود.

مستر سرما

مستر سرما

ویترین‌های یخچال‌دار

این یخچال یکی از بارزترین‌ نمونه‌های یخچال در بازار است و تقریباً در همه شیرینی‌فروشی‌ها یا مکان‌هایی که محصولات خود را برای معرفی در ویترین می‌گذارند مشاهده می‌کنید.

یخچال‌های هوا پرده:

این یخچال‌ها را به‌وفور می‌توانید در هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌ها پیدا کنید. این یخچال‌ها با جدیدترین تکنولوژی‌ها روز  دنیا ساخته شده‌اند و به نسبت بقیه یخچال‌ها انرژی کمتری مصرف می‌کنند. این یخچال‌ها به یخچال‌های روباز نیز معروف هستند.

یخچال‌های غول‌پیکر:

این یخچال‌ها معمولاً در صنایعی که احتیاج  زیادی به ذخیره و نگهداری محصولات غذایی دارند پیدا می‌شوند. در مکان‌هایی مانند: کشتارگاه‌ها، رستوران‌های حرفه‌ای، هتل‌ها و….

اندازه این یخچال‌ها می‌توانند به یک اتاق برسند.

یخچال میز آماده‌سازی مواد:

این یخچال‌ها را می‌توان اغلب در  آشپزخانه‌های بزرگ  پیدا کرد. سطح خنک این یخچال که میز کار نیز حساب می‌شود برای آماده‌سازی موادی که حفظ دما اهمیت زیادی دارد مناسب است و فضای زیر این یخچال نیز مناسب ذخیره‌سازی مواد اولیه است.

نحوه کارکرد یخچال‌های شرکتی:

طرز کار یک یخچال شرکتی بر پایه ایجاد یک مسیر از هوای  خنک که توسط کمپرسور یخچال ساخته می‌شود و توسط موتور یخچال به گردش درمی­آید و هنگامی که این باد به جایخی می‌رسد گرمای مواد موجود را گرفته و با سرمای خود مبادله می‌کند این هوای گرم شده به میله‌های شبکه‌ای قرار گرفته در پشت یخچال منتقل می‌شود و گرمای خود را از دست می‌دهد و با کمک هوای محیط خنک می‌شود.

 چه موقع زمان تعویض یخچال شرکتی  فرامی‌رسد؟

معمولاً چند نشانه واضح وجود دارد که به شما نشان می‌دهد زمان  تعویض  یا تعمیر یخچالتان فرارسیده است. نشانه‌های  زیر از بارزترین مثال‌ها هستند.

  • وجود برفک و یخ‌زدگی زیاد

وجود برفک در یخچال به این معناست که یخچال کار خود را در سرماسازی به‌خوبی  انجام نمی‌دهد و نیاز به بازرسی دارد.

  • زود فاسدشدن مواد غذایی

یخچال‌های شرکتی خراب نمی‌توانند از وظیفه خود در سرماسازی و حفظ مواد غذایی بربیایند؛ ازاین‌رو  مواد غذایی در یخچال به‌سرعت خراب شده و تازگی خود را از دست می‌دهند.

  • تولید گرمای بیش از حد

در یخچال‌های صنعتی ایجاد کمی گرما در پشت یخچال طبیعی است؛ اما اگر این درجه بیش از حد باشد به این معناست که یخچال شما به‌خوبی کار نمی‌کند و باید به فکر تعویض یا تعمیرش باشید.

سوالات متدوال در مورد یخچال ها:

مستر سرما

مستر سرما

از کجا بدانم که کدام یخچال شرکتی مناسب من است؟

برای پاسخ به این سؤال شما اول باید بفهمید که هدفتان از خرید یک  یخچال صنعتی چیست و این یخچال قرار است چه کاری انجام بدهد. طبیعتاً برای نمایش محصولات یخچال‌های شیشه‌ای بهترین گزینه هستند و برای ذخیره‌سازی یخچال‌های دربسته فلزی کمک‌کننده بزرگی می‌توانند باشند.

جنس یخچال‌های شرکتی از چیست؟

برای یخچال‌ها و بدنه آن‌ها معمولاً از استیل‌های ضدزنگ استفاده می‌شود؛ ولی در یخچال‌های شیشه‌ای جنس شیشه‌ها از سکویت نشکن است.

یخچال‌های ایستاده در چند نوع تولید می‌شوند؟

این یخچال‌ها اندازه‌های متفاوتی دارند؛ ولی به طور معمول رنج آن­ها از یک درب تا شش درب است.

مصرف انرژی یخچال‌های صنعتی چقدر است؟

این یخچال‌ها طبیعتاً به ‌خاطر کاری که انجام می‌دهند و جثه بزرگ‌ترشان، انرژی بیشتری از یخچال‌های خانگی استفاده می‌کنند. اگر به دنبال یک یخچال کم‌ مصرف برای فروشگاهتان هستید به شما یخچال شرکتی را که در سایت مستر سرما نیز فروخته می‌شود را توصیه می‌کنیم.

از کجا یخچال صنعتی تهیه کنم؟

برای خرید یخچال موردنظر راه‌های گوناگونی اعم از تماس با فروشنده، سرزدن به بازارها یا خرید آنلاین وجود دارد؛ ولی پیشنهاد ما به شما سایت مستر سرما است. تیم مستر سرما در طول پروسه خرید با شما بوده‌ و خرید خوبی را برای شما به ارمغان می­آورند.

مستر سرما

مستر سرما

کلام آخـــر

امیدواریم که توانسته باشیم شما را در خرید یخچال شرکتی موردنظر خود کمک کرده باشیم. اگر در فکر خرید یک یخچال صنعتی هستید می‌توانید از خدمات سایت مستر سرما استفاده کنید، تیم مستر سرما با ارائه خدمات مناسب می‌تواند در خرید یخچال مناسب با شما همراه باشد تا یک خرید خوب را تجربه کنید.

مقالات مرتبط:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *