بلاگ, یخچال پرده هوا

پاسخ به سؤالات مهم در مورد یخچال پرده هوا

این یخچال‌ها از یخچال‌های بودند که صنعت فروش مواد غذایی را دگرگون ساختند. ساختار بزرگ و جلوباز این یخچال‌ها ضمن این که  به مشتریان اجازه می‌دهد که کالا موردنظر خود را به‌خوبی ببینند و انتخاب کنند، تازگی محصولات را هم نیز به‌خوبی حفظ کرده و آن­ها را خنک و مطبوع نگه می‌دارند. گفته می‌شود هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌هایی که به این یخچال‌های جلوباز مجهز هستند معمولاً فروش بیشتر را در محصولات تجربه می‌کنند تا یخچال‌های بسته در دار.

با ما در این مقاله همراه باشید تا با تکنولوژی یخچال پرده هوا آشنا شوید.

یخچال پرده هوا یا Air Curtain چیست؟

این یخچال به عنوان یخچال بدون درب و یا یخچال متری نیز شناخته می‌شود. جنس بدنه این یخچال معمولاً از بهترین استیل‌های موجود در بازار ساخته می‌شود و با سیستم تهویه‌های به‌کاررفته در آن، کار بسیار عالی برای حفظ تازگی محصولات انجام می‌دهد.

این یخچال با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته می‌شود و به دلیل مصرف انرژی کمی که دارد، گزینه‌ای محبوب برای فروشندگان حساب می‌شود.

یخچال پرده هوا چطور کار می‌کند:

سیستم این یخچال سیستم پیچیده‌ای نیست، در این یخچال‌ها سیستم‌های تهویه موجود، هوای خنک و سرمایی ایجاد می‌کنند که از محفظه  سایبان مانند بالای سر یخچال شروع به پخش می‌شوند و در پایین یخچال این هوا دوباره نیز جذب  و سرد شده و از بالا فرود می‌آید. این  جریان هوا به دو پرده هوا تقسیم می‌شود، پرده هوای خارجی و داخلی.  پرده هوای داخلی مستقیماً به اجناس می‌خورد و آن‌ها را خنک و تازه نگه می‌دارد. در صورتی ‌که پرده هوای خارجی با این که خنک است سرمای آزاردهنده‌ای ندارد و در جلوی یخچال قرار می‌گیرد و از هوای داخلی محافظت می‌کند و باعث می‌شود که هوای بیرون که طبیعتاً گرم‌تر است، به هوای داخلی که محافظ محصولات است آسیب نرساند. هوای خارجی باعث می‌شود که مشتریان هنگام انتخاب  محصول سردشان نشود.

مستر سرما

مستر سرما

ویژگی‌های مثبت یخچال هوا پرده:

این یخچال ویژگی‌های مثبت  زیادی دارد که در اینجا به چند مورد از آن­ها اشاره می‌کنیم که بتوانید دلیل محبوبیت این نوع یخچال­ها را در بین فروشندگان بفهمید:

  • کم‌کردن مصرف انرژی

از ویژگی‌های مثبت یخچال­های پرده هوا می‌توان به کم‌تر بودن مصرف انرژی آن­ها نسبت به بقیه یخچال‌ها اشاره کرد. این یخچال‌ها  انرژی کم‌تری نسبت به سایر رقیبان خود از جمله یخچال‌های در دار، مصرف می­کنند و می‌تواند در کاهش هزینه‌های برق مغازه و فروشگاه، بسیار مؤثر باشند. چرا که 50% درصد مصرف انرژی در یک مارکت، مربوط به صنایع برودتی است.

  • نداشتن سرمای آزاردهنده و بهبود در فروش

بسیاری از افراد هنگام تهیه یخچال برای فروشگاهشان به سرمایی که قرار است مشتری هنگام خرید با آن مواجه شود فکر نمی‌کنند. درحالی‌که میزان مدتی که مشتری می‌تواند جلوی یک یخچال بایستد و تصمیم‌گیری کند بدون این که سردش بشود، موضوع خیلی مهمی در  مقوله فروش است. هرچقدر مشتری احساس راحتی بیشتری بکند، زمان بیشتری را در فروشگاه می‌گذراند و احتمال خریدش بیشتر است. یا حتی ممکن با مشاهده محصولات دیگر، کالایی را خریداری کند که اصلاً قصد خرید آن را نداشته است.

  • سهولت استفاده:

کار با این نوع یخچال‌ها، نه‌تنها برای مشتریان بلکه برای کارکنان فروشگاه نیز راحت‌تر از بقیه یخچال‌های موجود در بازار است. به دلیل نداشتن در و همچنین در دسترس‌بودن قفسه‌های یخچال، گذاشتن و برداشتن محصولات  از قفسه کار بسیار راحتی خواهد بود و فرد مشکل برای باز و بسته کردن در و هدر  رفتن انرژی را ندارد. در ضمن باید به این نکته توجه داشته باشید که تمیزکردن قفسه‌های این یخچال، نسبت به نمونه­های درب دار، کار راحتی محسوب می­شود.

  • زیبایی و به نمایش گذاشتن محصولات به بهترین شکل:

یکی از مزیت‌های قابل‌توجه این یخچال، قابلیت نصب لامپ‌های ال‌ای‌دی در آن است. این لامپ‌ها با نورپردازی زیبایی که انجام می‌دهند، باعث بهتر جلوه‌دادن محصولات داخل قفسه می‌شوند و همچنین باعث می‌شوند علاقه مشتریان برای خرید بیشتر شود.

سؤالات متداول:

مستر سرما

مستر سرما

 از یخچال  پرده هوا در کجا استفاده می‌شود؟

از این یخچال برای ذخیره‌سازی و نمایش محصولات مانند لبنیات، مواد پروتئینی و… در سوپرمارکت و هایپرمارکت‌ها استفاده می‌شود.

یخچال پرده هوا به چه صورت کار می‌کند؟

این یخچال با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های بازار ساخته می‌شود و ساختار کلی آن بر اساس تهویه هوای خنک و چرخش آن از طریق فن‌ها در محیط یخچال  تهیه می‌شود.

جنس بدنه یخچال  جلوباز  از چیست؟

معمولاً برای ساخت این یخچال‌ها از فلز استیل ضدزنگ و بادوام استفاده می‌شود.

آیا خرید یخچال پرده هوا به‌صرفه است؟

اگر شما صاحب فروشگاه زنجیره‌ای یا هایپرمارکت هستید باید بدانید که خرید یخچال پرده هوا برای شما سودهای فراوانی به ارمغان می­آورد. مزایایی مانند مصرف انرژی کم‌تر، فروش بیشتر و دسترسی راحت‌تر به محصولات.

 

سخن آخر:

اگر بعد از خواندن این مقاله فکر می‌کنید که خرید یک یخچال پرده هوا برایتان سودمند است، در تصمیمتان تردید نکنید و این یخچال با مزایای بی‌شمار را برای محل کار خود تهیه کنید. در مستر سرما  می‌توانید انواع مختلف و گوناگون یخچال‌های پرده هوا را مشاهده کرده و تهیه نمایید.

مقالات مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *