بلاگ, یخچال ویترینی

پاسخ به سؤالات مهم در مورد یخچال ویترینی

امروزه شما یخچال‌ ویترینی را در فروشگاه‌ها بیشتر از مغازه­ها می­توانید ببینید و علت آن هم این است که می‌توانند از فاسد شدن مواد غذایی موجود در فروشگاه، به خاطر قدرت بالایی که دارند جلوگیری کنند و هم اینکه در معرض دید همگان قرار بگیرند.

آشنایی با یخچال‌های ویترینی

در گذشته شما وقتی وارد مغازه یا فروشگاهی می­شدید مشاهده می­کردید که بیشتر از یخچال‌های ساده یا یخچال‌های خوابیده استفاده می­شد. امروزه با ایجاد شدن فروشگاه‌های بزرگ و همچنین اینکه مردم خودشان داخل فروشگاه مواد مورد نیازشان را پیدا می­کنند و در سبد خریدشان می‌گذارند، هم اینکه از نظر ظاهری، ظاهر فروشگاه مهم است، یخچال‌های ویترینی جایگزین یخچال‌های قدیمی شده­اند.

انواع یخچال‌های ویترینی

  • یخچال ویترینی چهاردرب
  • یخچال ویترینی روباز
  • یخچال ویترینی هتلی
  • یخچال ویترینی قنادی
  • یخچال ویترینی لبنیاتی
  • یخچال ویترینی قصابی
  • یخچال ویترینی نوشیدنی
  • یخچال ویترینی کوچک
  • یخچال ویترینی جزیره‌ای

مزیت‌های یخچال‌های ویترینی نسبت به یخچال‌های خوابیده

با وجود اینکه امروزه یخچال‌های خوابیده تغییراتی از لحاظ ظاهری داشته­اند اما همچنان فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و فست‌­فودها از یخچال‌های ویترینی استفاده می­کنند و آن‌ها را جایگزین یخچال‌های خوابیده کرده‌اند زیرا یخچال‌های ویترینی دارای مزیت‌های زیر هستند که یخچال‌های خوابیده آن را ندارند.

۱)یخچال‌های ویترینی فضای خیلی کمتری را نسبت به یخچال‌های خوابیده اشغال می­کنند.

۲)با تغییر سبک زندگی جدید و این­که شکل خرید از فروشگاه‌ها تغییر کرد، در حال حاضر این خود مردم هستند که اجناس مورد نیازشان را انتخاب می­کنند، یخچال‌های ویترینی به خاطر دسترسی راحت­تر، جایگزین یخچال‌های خوابیده شده­اند.

۳)در ساخت و طراحی یخچال‌های ویترینی نسبت به یخچال‌های خوابیده به ظاهر یخچال اهمیت بیشتری داده شده است. مثلاً استفاده از شیشه­های شفاف­تر، نورهایLED  و درب‌های کشویی از جمله آن‌ها است.

۴)جابه‌جا کردن یخچال‌های ویترینی بسیار آسان‌تر از یخچال‌های خوابیده است و آن‌ هم به خاطر پایه‌های چرخ داری است که در زیر این یخچال‌های تعبیه شده است.

۵)یخچال‌های ویترینی به خاطر اینکه جدید‌تر از یخچال‌های خوابیده‌ هستند، طراحی موتورهای آن­ها نیز مدرن‌تر است و در نتیجه سرمازایی و کنترل دمای آن‌ها هم بهتر و آسان‌تر است.

۶)تمیز کردن فضای داخلی یخچال‌های ویترینی کاری بسیار آسان‌تر از یخچال‌های خوابیده است. این امر برای فروشندگان امری خوشایند است.

انواع یخچال‌های ویترینی

یخچال‌های ویترینی را بر اساس کاربردی که دارند در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می­کنند. دو نوع یخچال‌ ویترینی داریم که یک نوع آن دارای ابعاد بزرگ است و بیشتر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استفاده می‌شود و نوع دوم آن در ابعاد کوچک است و برای فضاهای کوچک­تر مانند سوپرمارکت‌ها و فست‌فود‌ها استفاده می‌شود.

هنگام خرید یخچال ویترینی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اول اینکه باید هدف خودتان را از خرید یخچال ویترینی مشخص کنید و معلوم کنید برای چه کاری میخواهید یخچال را تهیه ­کنید، همچنین باید مشخص کنید که چه محصولی را در  درون آن قرار است نگهداری کنید و نکته قابل توجه دیگر این است که باید بدانید، یخچال با چه ابعادی می­خواهید که هم از نظر فضا، محیط کافی برای گذاشتن یخچال را داشته باشیم و هم اینکه هرچقدر یخچال بزرگتر شود قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. موضوع آخری که هنگام خرید باید به آن دقت کرد این است که بدانید چه محصولی میخواهید در آن قرار دهید تا بر اساس آن، قدرت سرمازایی یخچال را انتخاب کنید. به طور مثال مواد گوشتی به سرمای بیشتری احتیاج دارند اما مواد پروتئینی سرمای کمتری می­خواهند.

چرا باید یخچال ویترینی کم مصرف را انتخاب کنیم؟

شما یک فروشگاه بزرگ را در نظر بگیرید این فروشگاه هزینه‌های زیادی را باید برای تأمین نیروی برق خود پرداخت کند؛ پس در نتیجه صاحبان فروشگاه­ها دنبال راه­حلی هستند که بتوانند این هزینه را کاهش دهند تا کل هزینه‌های فروشگاه هم به دنبال آن کاهش پیدا کند، پس در نتیجه با انتخاب مناسب یخچال ویترینی کم مصرف می‌توانند به راحتی مقدار زیادی از هزینه­های مصرفی برق را کاهش دهند.

قیمت یخچال ویترینی چقدر است؟

هنگام خرید یخچال‌های ویترینی عوامل زیادی هستند که روی قیمت یخچال تأثیر می­گذارند که ما در زیر به چند مورد آن اشاره کرده‌ایم:

الف)برند یخچال؛ یعنی هرچه برند یخچال معروف‌تر باشد قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

ب)ظرفیت و حجم یخچال؛ که هرچه یخچال بزرگتر، گنجایش آن بیشتر و در نتیجه قیمتش هم بالاتر می­رود.

ج)جنس بدنه یخچال؛ هر چه متریالی که در ساخت یخچال به­کار می­رود بهتر باشد، طبیعتاً بر روی قیمت تأثیرگذار است.

د)جنس شیشه­های به کار برده شده در یخچال؛ مطمئناً شیشه­های 2جداره گرانترند.

و)انرژی مصرفی یخچال؛ یخچال­های کم مصرف قیمت بالاتری دارند.

 

جمع­بندی نهایی

 یکی از وسایل ضروری شروع برخی از کسب­وکارها، تهیه یخچال است. یخچال‌های ویترینی به خاطر راحتی بیشتر و ظاهر زیباتری که می‌توانند به فروشگاه‌ها بدهند، جایگزین بسیار مناسبی برای یخچال‌های خوابیده شده­اند. امروزه در فضاهای متفاوت و برای کاربردهای متفاوت می­توان از این نوع یخچال‌ها استفاده کرد. طراحی‌های خاصی که این یخچال‌ها دارند کمک می­کند که مواد داخل آن‌ها ماندگاری بالاتری داشته باشند و هم اینکه انتخاب مواد غذایی از داخل آن‌ها به راحتی امکان پذیر باشد. پس در نتیجه با توجه به مواردی که در بالا ذکر کردیم می­توانیم بگوییم که یخچال‌های ویترینی می‌توانند باعث رونق کسب­و­کارها شوند و راحتی را برای خریداران و استفاده کنندگان از یخچال، فراهم آورند.

 

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *