بلاگ

تابستان و خاطرات یخچال کائوچویی

فریزر صندوقی و فریزر تاپینگ، یکی از کاربردی‌ترین وسایل موجود در هر فروشگاهی به‌منظور جلوگیری از فساد مواد غذایی هستند. همان‌گونه که می‌دانید از گذشته تاکنون نگهداری از مواد غذایی فسادپذیر، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد ازجمله صاحبان کسب‌وکارها نظیر سوپرمارکت­داران شده است. چراکه در صورت فساد مواد غذایی و ازبین‌رفتن برخی مواد نظیر انواع مواد لبنی، علاوه بر ازبین‌رفتن سرمایه، مشتریان خود را نیز از دست می‌دهند. از همین رو بسیاری از کاسبان به استفاده از دستگاه و وسیله‌هایی نظیر انواع یخچال، روی آورده‌اند. حال که به اهمیت وجود انواع این دستگاه­ها پی بردید، سؤالی مطرح می‌شود و این سؤال این است که در گذاشته که دستگاه‌های پیشرفته‌ای نظیر فریزر صندوقی و فریزر تاپینگ تولید نشده بود، کسبه از چه وسیله و دستگاهی به‌منظور خنک نگه­داشتن و سالم نگه‌داشتن مواد غذایی نظیر بستنی، استفاده می­کردند.

از همین رو ما در گروه مستر سرما قصد داریم شما همراهان عزیز را با دستگاه‌های خنک‌کننده جدید صنعتی آشنا کرده و یاد و خاطره بستنی‌فروش‌های قدیم و یخچال‌های قدیمی را برای شما عزیزان زنده کنیم. لطفاً تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

خاطرات قدیم با بستنی‌فروشی‌ها

احتمالاً اکثر عزیزانی که این مطلب را مطالعه می‌کنند درگذشته­ی نه‌چندان دور خاطره‌ای خوش از خرید بستنی از بستنی‌فروشان قدیم دارند. این فروشنده­گان عموماً بستنی را در صندوق‌هایی قدیمی و کوچک قرار می‌دادند و روی آن را با یخ فراوان به‌منظور جلوگیری از آب‌شدن بستنی‌ها پر می‌کردند و تا زمان اتمام یخ، سعی درفروش بستنی خود داشتند.

تمامی این خاطرات خوش را همین یخچال‌های کوچک یا همان یخچال‌های کائوچویی برای ما به یاد آورده‌اند. این نوع یخچال‌ها برخلاف یخچال‌های امروزی نظیر فریزر صندوقی و فریزر تاپینگ تنها مواد غذایی را برای مدت‌زمان کوتاهی می‌توانستند سرد و خنک نگه‌دارند و در صورت اتمام یخ در خنک‌کننده، بستنی و دیگر مواد غذایی از بین می‌رفتند. از همین رو نیاز به دستگاه‌های سردکننده صنعتی در بین بسیاری از کاسبان به‌منظور حفظ سرمایه خود، کاملاً مشهود شد. اینجا بود که تولیدکنندگان به فکر ساخت این دستگاه کاربردی افتادند. در ادامه به معرفی یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های سردکننده یعنی فریزر صندوقی و فریزر تاپینگ می‌پردازیم.

نحوه استفاده از یخچال کائوچویی درگذشته

درگذشته بستنی‌فروشی‌ها از یخچال کائوچویی برای نگهداری و فروش بستنی استفاده می‌کردند. برای ساخت یک یخچال کائوچویی بزرگ معمولاً از چوب و عایق‌های طبیعی مانند کفی سنگی و دیواره‌های سنگی استفاده می‌شد. این یخچال‌ها دارای یک ظرف چوبی یا سرامیکی بودند که برای نگهداری بستنی در داخل آن استفاده می­شد. به‌منظور خنک‌کردن داخل یخچال یک ظرف چوبی یا سرامیکی حاوی آب و قطعات یخ در داخل یخچال قرار داشت. برای حفظ آب و یخ داخل ظرف، یک درب بر روی یخچال وجود داشت که باز و بسته می‌شد.

بستنی‌فروشی‌ها در این یخچال‌ها بستنی‌های خود را قرار می‌دادند و با توجه ‌به قابلیت نگهداری طولانی‌مدت بستنی در داخل یخچال، می‌توانستند بستنی‌های خود را برای مدت‌زمان بیشتری نگه‌دارند و به مشتریان خود ارائه دهند. استفاده از یخچال کائوچویی در حال حاضر برای نگهداری بستنی به دلیل محدودیت در حفظ بهداشت محیط داخلی و نیاز به رعایت شرایط بهداشتی و بهینه‌سازی هزینه‌ها، کاربرد کمتری نسبت به یخچال‌های برقی دارد.

نسل جدید یخچال‌های کائوچویی بانام فریزر صندوقی و فریزر تاپینگ

امروزه با توجه‌ به پیشرفت علم در حوزه نگهداری مواد غذایی، سیستم‌ها و دستگاه‌های خنک‌کننده بسیاری نظیر فریزر صندوقی و فریزر تاپینگ تولید و در اختیار سوپرمارکت­داران و فروشگاه‌های بزرگ قرارگرفته است. این نوع فریزرهای صندوقی، در سری یخچال‌های صندوقی با رنج دمایی بالای صفر هستند و می‌توانند مواد غذایی بالای صفر درجه را با دارا بودن ظروف بنماری به مدت طولانی نگه‌داری کنند. صاحبان کسب‌وکارهای گوناگون نظیر رستوران‌دارها، فست‌فودها و بستنی‌فروش‌ها و…. از این نوع دستگاه استفاده می‌نمایند و می‌توانند این نوع سیستم‌ها را از طریق شرکت‌های معتبری چون گروه مستر سرما تهیه کنند. از همین رو این نوع دستگاه در انواع گوناگونی نظیر فریزر تاپینگ بستنی، پیتزا، ساندویچ و  تاپینگ‌های ترشیجات  تولیدشده است. صاحبان کسب‌وکارهای گوناگون می‌توانند متناسب با نیاز خود یکی از این نوع فریزرها را انتخاب نمایند.

ویژگی‌های بارز فریزر صندوقی و فریزر تاپینگ

  • صاحبان کسب‌وکار بر اساس سلیقه خود امکان طراحی و تولید نمای بیرونی تاپینگ رادارند.
  • تولیدکنندگان این محصول به‌منظور حفظ سلامت مواد غذایی درون این نوع فریزر، سیستم تخلیه و تبخیر رطوبت و قابلیت شستشوی داخلی کابین را فراهم نموده‌اند.
  • درب‌های این نوع فریزر اغلب به‌صورت کشویی طراحی‌شده است.
  • تولیدکنندگان این محصول به‌منظور جلوگیری از خطرات ناشی از خرد شدن شیشه‌ها و اتلاف انرژی، شیشه‌های این نوع فریزر را از نوع دوجداره انتخاب کرده‌اند.
  • به‌منظور متعادل‌سازی فریزر صندوقی و فریزر تاپینگ فضای داخلی آن مجهز به کمپرسور خنک‌کننده پرقدرت است.
  • افراد می‌توانند از این دستگاه برای دماهای تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر استفاده نمایند.
  • در این سیستم به‌منظور جلوگیری از اتلاف انرژی از سیستم خودکار برفک آب­کن و از ولتاژ کمی برای سیستم روشنایی استفاده‌شده است.
  • جنس بدنه آن ورق گالوانیزه رنگی و موتور آن پرقدرت و کم‌مصرف است.
  • این نوع فریزر جلوه زیبایی به ویترین مغازه‌ها و فروشگاه‌ها می‌دهد. درب‌هایی به‌منظور جلوگیری از یخ‌زدگی و شل‌شدن بستنی برای حفظ برودت داخل تاپینگ‌ها مجهز شده است.
  • تولیدکنندگان این سیستم برای ترموستات آن سیستم کنترل حفاظت الکتریکی و الکترومکانیکی و مجهز به قابلیت کنترل از راه دور طراحی کرده‌اند.
  • فضای داخلی بدون برفک است.
  • درون فریزر به‌منظور جلوگیری از ورود آلودگی به داخل تاپینگ، یک‌لایه شیشه‌ای تعبیه شده است.
  • تولیدکننده این دستگاه به‌منظور زیباتر شدن آن، از ابزار نورپردازی به کمک LED استفاده نموده است.
  • در پایین دستگاه فضایی وجود دارد که امکان نگهداری مواد مختلف را برای اپراتور فراهم می‌کند.

در زمان خرید فریزر صندوقی و فریزر تاپینگ از مستر سرما به چه نکاتی باید توجه کرد؟

علاوه­بر قیمت محصول که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند، صاحبان کسب‌وکارهای مواد غذایی و فسادپذیر می‌بایست به برخی نکات دیگر نظیر موارد زیر جهت تهیه محصول برودتی بهتر و ماندگارتر نیز توجه داشته باشند.

  • فریزر صندوقی و فریزر تاپینگ در ابعاد و اندازه‌های گوناگون تولید می‌شود. هرکدام از این محصولات دارای ویژگی‌های فنی و ظاهری منحصربه‌فردی هستند و افراد می‌بایست بسته به شرایط کاری و کاربردی خود محصولی مناسب را تهیه کنند.

در زمان خرید این محصول افراد می‌بایست به تعداد بنماری‌ها و حجم ذخایری که قصد نگهداری آن رادارند نیز توجه کنند. باید توجه داشت که هرچه تعداد کاسه‌های آن افزایش یابد، باید قدرت کمپرسور نیز، افزایش داده شود.

پیش از خرید این محصول افراد باید در خصوص تعداد کاسه‌های آن اطمینان حاصل کنند. چراکه هرچه تعداد لگن‌های دستگاه افزایش پیدا کند حجم و اندازه دستگاه نیز باید افزایش می‌یابد.

در پایان فراموش نکنید که

ما در این مطلب شمارا با یکی از تجهیزات سرمایشی که از گذشته تاکنون خاطرات خوشی را برای ما رقم‌زده است آشنا کردیم. دانستیم این نوع دستگاه‌ها درگذشته چگونه عملکردی داشته‌اند. همچنین آموختیم نسل جدید این نوع یخچال‌ها نظیر فریزر صندوقی و فریزر تاپینگ دارای چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند و بیشتر در چه مکان‌هایی و به چه منظور مورداستفاده قرار می‌گیرند. حال شما همراهان عزیز، درصورتی‌که همچنان سؤال یا چالشی ذهن شمارا به خود مشغول کرده است یا مایلید از این نوع سیستم خنک‌کننده برای مرکز خرید، رستوران با هر نوع فروشگاه مواد غذایی خود تهیه فرمایید، می‌توانید با کارشناسان ما در گروه مستر سرما در ارتباط باشید. دوستان ما در این گروه به‌صورت شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی و انتقال تجربه به شما عزیزان هستند.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *