بلاگ, یخچال قصابی

پاسخ به سؤالات مهم در مورد یخچال قصابی

یخچال قصابی، بهترین وسیله برای نگهداری از انواع گوشت و مرغ است. علت استفاده از ‌‌بدنه استیل در یخچال قصابی این است ‌که علاوه ‌بر حفظ بهداشت، از زنگ­‌زدگی یخچال صنعتی  جلوگیری می‌کند. شیشه‌های به ‌‌کار برده شده‌ در یخچال قصابی نشکن و دوجداره هستند. یخچال‌های ‌‌‌‌قصابی، دارای نورپردازیLED  نیز هستند که باعث زیبایی در ‌‌‌‌‌‌جلوه گوشت و مرغ و غیره در قصابی می‌شود.

 یخچال‌های قصابی، یکی از مهمترین تجهیزات قصابی‌ها و سوپر گوشت‌‌ها هستند و با یخچال‌های قنادی‌ها و سوپرمارکت‌ها‌ کاملاً متفاوت‌اند. یخچال قصابی، زیرمجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات فست­فود است که برای سرد و­ تازه نگه­داشتن گوشت­و­مرغ استفاده می‌شود.

انواع یخچال‌‌های قصابی کدامند؟

یخچال­ قصابی متناسب با سفارش و مصارف خریدارها در سایز و ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند. به عنوان مثال، برخی‌ها برای آویز کردن گوشت از‌ آن­ها استفاده می‌­کنند که به طور کامل گوشت داخل آن در معرض دید است و برخی از یخچال­های طبقه‌بندی، برای قرار دادن گوشت­های بسته‌بندی شده در داخل طبقه­ها استفاده می‌کنند. یخچال‌های قصابی معمولاً در دو نوع‌ دودرب و سه­درب تولید می‌شوند.

یخچال‌های قصابی ایستاده، از جمله یخچال‌های ایستاده‌ای هستند که دارای موتور‌های قوی بوده تا بتوانند با پایین آوردن سریع دمای داخل اتاقک یخچال، از فساد گوشت داخل آن جلوگیری‌ کنند. همچنین این یخچال‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که تکه‌های بزرگ گوشت به طور ایستاده در آن‌ها قابل قرار دادن باشند.

از دیگر خصوصیت‌های این یخچال‌ها این است که به راحتی قابل تمیز شدن و نظافت کردن هستند تا از نظر بهداشتی، سلامت گوشت را تضمین کنند. بنابراین در ساخت این یخچال­ها تنها باید از فلزی استفاده شود که این قابلیت را داشته باشد. درب این یخچال‌ها می‌تواند هم به صورت کشویی و هم لولایی کار شود که هر یک محاسنی دارد. استفاده کردن از درب لولایی آسان‌تر بوده و دوام آن هم بیشتر است اما درب کشویی در هنگام باز شدن فضایی را اشغال نمی‌کند و از این حیث برتر است.      

مشخصات‌ یخچال قصابی

جنس بدنه تمامی یخچال‌های قصابی، استیل است. به همین خاطر محیط داخل یخچال کاملاً قابل شست­وشو خواهد بود و از زنگ زدگی و پوسیدگی آن جلوگیری به عمل می‌آورد و در نتیجه بهداشت گوشت­های داخل دستگاه، به طور کامل حفظ می‌شود و محصول، به صورت با‌کیفیت و کاملاً بهداشتی تحویل مشتری داده خواهد شد. قدرت موتور و دیگر قطعات موجود در این نوع یخچال­ها، متناسب با حجم دستگاه، تعیین می­شود. مسلماً هر چه دستگاه بزرگ­تر باشد، باید قطعات پرقدرت­تری در آن به­کار برده شود. این قطعات با برندهای متفاوتی در بازار موجود هستند.                                                                 

خریدار می‌تواند لگو و اسمی که مد‌نظر دارد را روی بدنه یخچال‌ قصابی مورد سفارش خود، به صورت CNC هک نماید. مشخصات فنی یخچال قصابی به شرح ریر است:

  • ابعاد: قابل سفارش در ابعاد متفاوت
  • جنسه بدنه داخلی و خارجی: استیل ضدزنگ
  • نوع عایق بندی: تزریق فوم پلی­یورتان
  • آویز لاشه: دارد
  • جنس طبقات: استیل و شیشه ایتیل و شیشه­ای
  • جنس تاج: استیل
  • قدرت موتور: متناسب با ابعاد دستگاه تعیین می­شود
  • دمای داخلی: بالای صفر
  • نوع دما: قابل تنظیم
  • روشنایی LED: دارد
  • نوع شیشه: سکوریت ضدبخار

مشخصات یخچال قصابی دو درب چیست؟              

قدرت موتور یخچال قصابی، بالاتر از سایر یخچال­های هایپری و سوپری است. طول یخچال گوشت دو‌درب معمولاً  5/1 متر در نظر گرفته می‌شود.

مشخصات یخچال قصابی سه‌درب چیست؟

تنها تفاوت یخچال سه‌درب قصابی با یخچال دو‌درب در قدرت موتور و ابعاد آن است. قدرت موتور این محصول ۵/۱ اسب بوده و به‌طور معمول در طول ۲ متر قابل ساخت‌ است.

یخچال گوشت، دمای درونی را مابین 36 تا 40 درجه فارنهایت یا 2 تا 4 درجه سانتیگراد و فریزرهای صنعتی دمای داخلی را مابین 2- تا 2+ درجه فارنهایت یا 18- تا 16- نگه‌داری می‌کنند. یک فریزر صنعتی می‌تواند در 25- درجه عمل کند که این امر برای نگهداری واکسن‌ها مناسب است و فریزرهای صنعتی معمولاً دارای لایه بیرونی از جنس استیل ضدزنگ هستند تا در برابر خش­ و­ ضربه و آسیب مقاوم باشند.

کف این مدل از یخچال و فریزر­های قصابی، توانایی تحمل تا 600 پوند یا 272 کیلوگرم در هر فوت مربع را دارد. در ساخت درها از لولای گرید صنعتی و قفل‌ها و درزگیرهای دولایه استفاده می‌شود تا فضای غیر قابل نفوذی را ایجاد کند. چرخ‌ها دارای ترمز هستند تا از غلطیدن و جابجایی ناگهانی دستگاه، جلوگیری کنند. دیگر آپشن‌های یخچال قصابی و فریزرهای صنعتی شامل زنگ خطر، دماسنج خارجی و غیره است. که دارا بودن هر یک از این آپشن­ها، به نوبه­ی خود قابلیت­های جدیدی را برای یخچال و یا فریزر شما ایجاد می­کند.

حرف آخر

شاید در نگاه اول خرید یک یخچال قصابی، آسان به نظر برسد اما از آنجایی که قرار است چند سالی در محیط کار خریدار باشد، بهتر است عوامل زیادی را که در خرید آن دخیل هستند در نظر گرفت و این عوامل تأثیر زیادی در قیمت نهایی دارند. پس باید طوری انتخاب شوند که  با مصارف مورد نظر، مطابقت‌ داشته باشند و متناسب با ‌کاری ‌باشد که قرار است با آن انجام گیرد و از کیفیت‌های لازم و خصوصیات برجسته­‌ای برخوردار‌‌ باشد.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *