بلاگ, یخچال قنادی

پاسخ به سؤالات مهم در مورد یخچال قنادی

قبل از انتخاب یک یخچال قنادی مناسب برای فروشگاه شما، مواردی را باید در نظر بگیرید و با انواع یخچال و ویترین قنادی و عوامل مؤثر بر قیمت آن­ها آشنا شوید.

یخچال قنادی از مهم‌ترین تجهیزات مورداستفاده در شیرینی‌فروشی‌ها و بستنی‌فروشی‌هاست. در همه شیرینی‌فروشی‌ها برای تازه نگه‌داشتن انواع کیک و شیرینی، از یخچال قنادی استفاده می‌شود. علاوه بر یخچال، ویترین‌های قنادی برای نگه‌داری و نمایش شیرینی‌های خشک و نان فانتزی به کار می‌روند. این یخچال‌های صنعتی در انواع مختلفی موجودند. در این مقاله سعی شده تا به سؤالات خریداران محترم این تجهیزات پاسخ داده شود. برای انتخاب یخچال قنادی مناسب خود، با ما همراه باشید.

یخچال شیرینی‌فروشی از خشک‌شدن کیک و شیرینی و هم چنین فاسدشدن آن­ها جلوگیری می‌کند. استفاده از این یخچال‌های مدرن، جلوه خاصی به قنادی شما می‌بخشد و مشتریان زیادی را به شیرینی‌فروشی شما سرازیر خواهد کرد.

ویژگی‌های تأثیرگذار در انتخاب یخچال قنادی

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک یخچال قنادی خوب، عایق‌بندی درست و اصولی آن است. بهترین نوع عایق‌بندی تزریق فوم پلی‌یورتان است. عایق‌بندی درست مانع ورود هوا به داخل یخچال شده و از خشک‌شدن شیرینی‌ها جلوگیری می‌کند. تنظیم دما و رطوبت داخل یخچال با عایق‌بندی اصولی امکان‌پذیر می‌شود. هم چنین از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌کند.

به دلیل اینکه این نوع یخچال صنعتی جزئی از دکور فروشگاه به‌حساب می‌آید، باید دارای طراحی و رنگ‌آمیزی متناسب و هماهنگ با سایر اجزای موجود در کافه یا شیرینی‌فروشی شما باشد. به هنگام خرید یخچال قنادی، رنگ و طرح موردنظرتان را با سازنده در میان بگذارید. می‌توانید برای این منظور از طراحان داخلی نیز کمک بگیرید.

بدنه یخچال و ویترین قنادی از استیل ضدزنگ و شیشه‌های به‌کاررفته در آن­ها، از مدل سکوریت و نشکن است. بدنه استیل مقاوم در برابر خش و ضربه و خوردگی است و شیشه‌های نشکن باعث جلوه بی‌نظیر  و راحتی مشتریان به هنگام انتخاب و خرید می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های مهم، داشتن چرخ‌های محکم و مقاوم است. داشتن پایه‌های چرخ‌دار موجب سادگی شستشو و جابه‌جایی و تغییر دکور خواهد شد.

انواع تجهیزات برای شیرینی‌فروشی

یخچال قنادی مکعبی که به آن یخچال آکواریومی هم می‌گویند، در بستنی‌فروشی‌ها کاربرد بیشتری دارد. سرمای آن از یخچال‌های قنادی معمولی بیشتر است و در آن از شیشه ضد بخار استفاده می‌شود تا دید بهتری برای مشتریان فراهم آورد.

ویترین قنادی برای نگه‌داری نان و شیرینی‌های خشک به کار می‌رود. این مدل فاقد موتور است؛ ولی ظاهر بسیار زیبا و عایق‌بندی مناسبی دارد.

برخی یخچال‌های شیرینی‌فروشی دارای شیشه خم و برخی دارای شیشه صاف هستند. استفاده از شیشه خم جلوه خاصی به دکوراسیون قنادی خواهد بخشید.

پیشخوان قنادی، محلی برای قرارگرفتن ترازو و کشوی پول است. در بخش پایینی آن نیز می‌توان سایر لوازم بسته‌بندی را قرارداد.

یخچال قنادی کوچک یا شوکیک

شوکیک در واقع نوعی یخچال قنادی کوچک است و ظاهری بسیار زیبا دارد. از این مدل یخچال در کافه‌ها و رستوران‌ها برای نمایش هرچه بهتر کیک، مینی کیک و سمبوسه و پیراشکی استفاده می‌شود. این ویترین‌های شیک و مدرن علاوه بر تازه نگه‌داشتن کیک و شیرینی، آن­ها رو چون جواهری گران‌بها به مشتریان عرضه می‌کنند و باعث می‌شود تا محصولات شما باارزش‌تر از پیش به نظر برسند. استفاده از شیشه‌های باکیفیت و نورپردازی با چراغ‌های LED به این امر کمک می‌کنند.

 شوکیک­ها در دو نوع موتوردار و بی موتور تولید می‌شوند. نوع موتوردار برای نگه‌داری شیرینی و کیک‌های فاسدشدنی و تر به کار می‌رود و نوع بدون موتور برای نگه‌داری نان فانتزی و شیرینی‌های خشک.

قیمت یخچال شیرینی‌فروشی

قیمت یخچال‌های قنادی بر اساس جنس و رنگ بدنه، موتوردار بودن یا نبودن و از همه مهم‌تر ابعاد آن، تعیین می‌شود. تمامی این موارد بر اساس درخواست و نیاز مشتری گرامی قابل تغییرند. شما می‌توانید از طریق تماس با مشاوران حرفه‌ای مستر سرما از قیمت یخچال‌ها مطلع شوید و مشاوره‌های لازم برای خرید راحت این محصولات را دریافت نمایید. با ثبت سفارش خود از طریق پلت فرم مستر سرما، از خدمات پس از فروش این شرکت و مشاوره‌های رایگان آن بهره‌مند خواهید شد.

سؤالات متداول درباره یخچال قنادی

جنس بدنه یخچال قنادی از چیست؟

 بدنه این یخچال‌ها عموماً از ورقه‌های 6 میل استیل ضدزنگ ساخته می‌شوند.

انواع یخچال‌های قنادی کدام‌اند؟

 یخچال‌های قنادی از دسته یخچال صنعتی‌اند و انواع مختلف آن­ها شامل یخچال قنادی مکعبی، یخچال قنادی ایستاده، ویترین قنادی، پیشخوان قنادی و شوکیک­ها، می‌شود.

تفاوت ویترین قنادی و یخچال قنادی در چیست؟

 تفاوت این دو مدل در کمپرسور و موتور آن­هاست. ویترین قنادی فاقد کمپرسور است و برای نگه‌داری و نمایش بهتر شیرینی‌های خشک و نان فانتزی استفاده می‌شود درحالی‌که یخچال قنادی برای نگه‌داری شیرینی‌های تر و کیک‌ها کاربرد دارد و با کمپرسور کار می‌کند.

ابعاد یخچال قنادی به طور معمول چقدر است؟

 به طور معمول این یخچال‌ها در ارتفاع ۱.۵ و ۲ متری تولید و عرضه می‌شوند. البته سایزهای سفارشی نیز قابل‌تولید هستند.

مصرف انرژی یخچال قنادی چقدر است؟

به‌طورکلی مصرف انرژی در این یخچال‌ها معقول و مناسب است. اما نوع موتور و کمپرسور و هم چنین LEDهای به‌کاررفته در یخچال‌ها و ویترین‌ها، عامل اصلی مصرف انرژی در این تجهیزات فروشگاهی به شمار می‌روند.

چه مشکلاتی ممکن است برای یخچال‌های شیرینی‌فروشی به وجود بیاید؟

یکسره کارکردن یخچال، شکستن شیشه ویترین، وجود برق در بدنه یخچال، سردنشدن و هم چنین داغی بیش از اندازه موتور دستگاه، از مشکلاتی است که ممکن است برای یخچال قنادی به وجود بیاید. با خرید و یا سفارش یخچال خود از پلت فرم مستر سرما می‌توانید از گارانتی شش‌ماهه و خدمات تعمیر و نگه‌داری مادام‌العمر این دستگاه‌ها بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

یخچال‌های شیرینی‌فروشی از پرکاربردترین و مهم‌ترین تجهیزات یک قنادی به‌حساب می‌آیند که با طراحی خاص و ظاهر منحصربه‌فرد، علاوه بر نمایش عالی کیک و شیرینی‌های هوس‌انگیز، می‌توانند آن­ها را برای مدت زیادی تازه و خوشمزه نگه دارند. این یخچال‌ها به‌صورت کامل عایق‌بندی می‌شوند و مصرف برق بسیار کمی دارند. انتخاب یخچال قنادی مناسب، تأثیر زیادی بر فروش و کیفیت شیرینی‌ها و کیک‌ها دارد.

مقالت مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *